Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot - betaler i?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tænkte på om i betaler til trustpilot for at være medlem.

Mine kunder kan kigge på trustpilot, hvor jeg har fået flere anmeldelser. men jeg betaler ikke for det?

Så hvad betaler i for?
Er det for at kunne ligge det op på jeres side?

Kunne man som 'ikke betaler' egentlig ikke bare ligge et link eller billed op, som linker til ens anmeldelser?

Det har sku forvirret mig lidt det trustpilot.. heh..

Hvad får man for de godt 5000kr om året for betaling til trustpilot? 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er også nogle som har anmeldt ZXNET.DK og det er jeg glad for, men jeg tror ikke at jeg har lyst til at give noget til trustpilot.

Nu har jeg gode anmeldelser, men det kan også hurtigt blive en gabestok hvis der i en periode er nogle utilfredse kunder og så stror jeg godt det kan give bagslag at bruge trustpilot på hjemmesiden.

Vil selvfølgelig gøre alt for at gøre mine kunder tilfredse, men vi kan jo alle blive ramt af noget udefrakommende som påvirker driften negativt og så kan jeg godt forestille mig nogle dårlige anmeldelser.

At give penge til sådan en virksomhed syntes jeg måske ikke støtter noget som er i min interesse Smile

Har haft et par utilfredse kunder som prøvede at afpresse mig ved at true med en dårlig anmeldelse på trustpilot selvom det egentlig var kunden selv som var forkert på den. Der er jo desværre ikke fortrydelsesret på domænenavne og det kan nogle gange være lidt svært at forklare en kunde som mener de har 14 dages fortrydelsesret...heldigvis er det sjældent men det kan også give negativ omtale.

Jeg har den holdning at hvis kunden forsøger at opnå fordele ved at true med dårlig anmeldelse, så syntes jeg da bare de skal gøre det, men det gør også at jeg er lidt skeptisk med at bruge og betale noget til trustpilot når forbrugerne benytter tjenesten på den måde.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Så hvad betaler i for?

Det jeg skal se ud fra deres erhvervs side er at du betaler for at kunderne skal indtaste ordre nummer når de kommer med klager eller ros. Og du på den måde kan give svar tilbage på en ordre. Det kan være svært når bare "kunder" skriver og du ingen reference har til kunden.

Richard:

Hvad får man for de godt 5000kr om året for betaling til trustpilot? 

Jeg kunne ikke finde den pris på deres side kun at du kan prøve det gratis i 14 dage. Og du kan sende et excel ark med dine sidste ordre på kan du få svar tilbage for de kunder og de vil også stå der efter de 14 dage gratis periode. De må bruge det på en eller anden måde som salgs argument efter de 14 dage.

Jeg ville aldrig betale. Jeg synes trustpilot er lidt som at tabe i forbrugerstyrelsen ikke nok med at du taber du får også en bøde på 2500 kr men hvis du vinder så får klageren sine er det 50 kr retur. Jeg har tabt en sag fordi en kunde købte en telefon og der var et 3 logo på telefonen så ville han ikke have den og det var afbildet i shoppen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

hvorfor betale de lider jo af penge afpresning , man kan være udenfor mange ting 

Trustpilot.dk siger bare jeg kan købe vis ønsker der skal være fakura for at booste ene væk dårlige usand væk skal jeg skrive ud til massevis og boost deres så de tjener mere så de vise nogle flotte trafik tal.

De lever jo meget af vi alle booster

konkurrenter skriver

vi skriver selv

en sur kunde skriver 

Nogle er oveni begyndte at læse første trustpilot.dk før læser betingelserne på siden , vidste læste kan se at folk kan finde ud klage over buser er forsinket på grund trafikken

Du får lov til at booste dem op ad bakke i stedet for og det giver dem SEO og endnu mere magt , de burde betale dig for du satte et links på din side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Måske er det bare mig. Men jeg ser slet ikke behovet , og jeg forstår mindst af alt at folk har ladet sig så meget skræmme af online handel at man har brug for en "detektiv" inden man tør handle.

I mine øjne er den slags services som truspilot en selvopfyldende profeti der udelukkende kan gøre internettet til et mere usikkert miljø, der på den lange bane kun vil skade online handels industrien.

Hvornår var sidste gang du gik ind i en fysisk forretning og stod og udspurgte kunderne om deres oplevelse med butikken ?

Kiggede du lige så meget efter "referencer" og anbefalinger inden du handlede på nettet, før den her epedemi startede ?  Og hvor tit blev du snydt ?

Alt bliver drevet fuldstændig ud af proportioner med en service som trustpilot, og det vil aldrig kunne give et fyldestgørende billede af en butik.. Men so what.. det får man aldrig.

Stol dog på instinkt og sund fornuft. Der er lige så stor sandsynlighed for at du får en dårlig oplevelse i en lokal butik, som på en online butik, men samtidig kigger folk ikke sådan på det. Det er jo noget pjat, og det er blevet opildnet af medier, skræmmekampagner og debatter.

Er du stoppet med at købe kød i supermarkeder ?  - Hvorfor ikke, med alt den dårlige omtale ? -  Fordi dit psykologiske aspekt af din handel ikke har ændret sig endnu.. men det har online delen åbenbart.

Når man kigger på de mest udskældte virksomheder på trustpilot, så græmmer jeg mig.  TDC,Postdanmark mv.  Christ - med en kundebase på 3 - 4 millioner kunder, så er det jo fuldstændig til grin at sætte det op på den måde og kalde dem for danmarks mest udskældte og dårlige virksomheder.

Personligt har jeg handlet på nettet i noget nær 12-13 år, jeg har aldrig i mit liv brugt en service der viser anmeldelse, og jeg er aldrig blevet snydt.

Det er jeg til gengæld i lokale butikker, med forkert rådgivning og dårlige garantier og fortrydelsesret.  - Men derfor stopper jeg da ikke med at handle i lokale butikker, det har jo bare været uheldigt. En forkert medarbejder - en dårlig dag. Whatever.

Trustpilot er intet andet end en økonomisk interesse i at få dine besøgende, og det er deres eneste eksistensgrundlag, for det er den eneste måde at du kan håbe på at få et retvisende billede af din butik, da klagende kunder altid vil råbe højere end tilfredse kunder. sådan har det altid været. Det er ikke rocket-science, men det er netop det Trustpilot snylter på..  

Hvad er deres svar til at du har dårlige vurderinger på et site ?  "Så kan du jo bare sende en mail til alle dine kunder om at de skal gå ind på Truspilot og afgive karakter"   Hvor trustpilot tjener tykt på trafikken.

Hvorfor er det lige at vi andre skal sende dem trafik gratis, bare for ikke at ligne svindlere? - Det grænser sig jo til psykologisk afpresning. - Der er flere virksomheder der har mere end 10.000 afsendte ordrer bag sig, men stadig kun 5-6 anmeldelser på trustpilot.. flertallet dårlige, så de ser dårlige ud.. Men 5-6 dårlige anmeldelser, ud af 10.000 afsendte ordrer, det underbygger igen præcist det faktum at sure kunder klager og brokker sig - glade kunder, de fik hvad de havde forventet, og derfor er det ikke nævneværdigt, pr automatik. Men alligevel hænges de virksomheder ud som værende "dårlige"

Sidst jeg kiggede, var trafik noget man kunne betale i dyre domme for, men alligevel har Truspilot formået at lave et koncept der vender det fulstændig på hovedet uden at folk stopper op og tænker sig om. - Hvad betaler du for din trafik ? - Hvorfor giver du den så gratis til Trustpilot.  Om noget burde det være dem der betaler dig, for den trafik.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger lige med her......

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være spændende at høre, om der er nogle der nogensinde har haft en retslig konflikt med TrustPilot? Hele deres setup får mine alarmklokker til at ringe, og jeg kan virkelig ha' min tvivl om hvorvidt det de tilbyder/gør i det hele taget er lovligt.

Jeg må som virksomhedsejer vel kunne kræve, at alle indlæg på TrustPilot skal kunne dokumenteres af TrustPilot? Og at DE skal bevise at kunden reelt har været en kunde, og ikke er en konkurrent forklædt som kunde. Kan de ikke de, må jeg vel kunne kræve alle indlæg slettet?

Nu er det ikke fordi vi har noget at skjule. Faktisk opfordrer vi kunder til at skrive om deres oplevelse på TrustPilot. Men jeg er meget imod deres forretningsmodel. Som jeg har forstået, kan jeg betale mig for at skjule dårlige indlæg osv?

Vi sælger armbåndsure på nettet, og der er især én stor konkurrent, som tidligere har haft elendige anmeldelser på TrustPilot, fordi de sender urene udenfor EU. Kunden skal derfor betale moms + fortoldning oveni den pris man ser på shoppen.

Men jeg blev godt nok overrasket, da jeg i sidste uge igen var forbi deres TrustPilot side. Kun lutter 5-stjernede anmeldelser, og alle de negative anmeldelser var skjult under "læs flere indlæg". Jeg beskylder dem ikke for hokus-pokus indlæg, men jeg synes godt nok det hele virker lidt underligt.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har et par gange overvejet Trustpilot, men er indtil videre kommet til den konklusion at pengene har været brugt bedre på markedsføring andre steder.

Men kommer jo nok meget an på om man f.eks. kan få andre måder at opbygge og vise trust overfor de besøgende på ens webshop, og hvor meget det er værd. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis vi kigger på Trustpilot fra en anden vinkel, så er det jo alletiders at kunder kan gå ind og se hvordan andre har ratet deres oplevelser med shoppen.

I en tid hvor gud og hver mand kan oprette en webshop uden synderlige udgifter, åbner markedet også op for et væld af plattenslagere og her er sider som trustpilot betstemt et godt tiltag.

Jeg læser personligt altid andre folks erfaringer om produkter og webstedet før jeg handler. Forskellen på en alm. Butik og online handel er at i butikken ser jeg ekspedienten i øjnene og danner mig et indtryk og relation den vej rundt. Online har jeg intet end hvad shoppen selv påstår og nu også trustpilot og andre lignende services.

Når du betaler hos trustpilot kan du starte automatisk udsendelse af opfordring til anmeldelse, integrere dine anmeldelser på facebook, integrere dine anmeldelser på dit site og måske det vigtigste: du kan styre din trustpilot side så det kun er handlende kunder med ordrenummer der kan anmelde.

Det gør det nemt at se hvem vedkommende er og om han/hun har gættet sig til et ordrenummer.

Trustpilot anmeldelser er allerede integreret i adwords annoncer i tyskland og england og bliver en væsentlig faktor herhjemme også. Prøv f.eks. at google "used cellphone" på google.co.uk. Hvilken adwords annonce ville i vælge som forbruger?

Der kommer meget mere af dette fremover.

Det gør ikke noget at du som shop får dårlige anmeldelser så længe du som virksomhed tager kritikken alvorligt og forsøger at imødekomme kunden. Det giver et positivt indtryk hos nye kunder at man tager sin kundeservice alvorligt og forsøger at komme sine kunder i møde.

Trustpilot vil i juridske spørgsmål vedr falske eller forkerte annoncer, efter min erfaring imødekomme shoppens henvendelse, såfremt tilstrækkelig bevis kan fremlægges.

Jeg har haft meget god gavn af Trustpilot og jeg er også af den holdning at nogle få dårlige anmeldelser beviser at vi også er mennnekser og godt kan lave fejl, sålænge man imødekommer de kritiske kunder.

Truspilot er et smart koncept og jeg forstår hvorfor nogle opfatter det som at blive holdt gidsel, men hvis man griber bolden, så kan man arbejde med det til ens egen fordel.

Håber det kastede lidt lys over sagen fra en mere positiv vinkel.
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)