Hej Allesammen, For god ordens skyld har jeg allerede brugt søgefunktionen her på forum, og fundet mange tilsvarende poster, men desværre ingen der svare helt præcist på mit spørgsmål. Er der en venlig sjæl der kan hinte mig til præcis hvilke rubrik, gerne rubriknummer, på selvangivelsen, hvori et tab på et lukket APS/anpartskapital skal angives? På forhånd mange tak Mvh |
Hvilken rubrik på selvangivelsen til tab på lukket APS?
- 1
Tusind tak :)
Kan det passe det er den der hedder 312 i forskudsregistreringen? |
Ja |
Hej,
Ved godt det er en lidt gammel tråd, men har lige et spørgsmål. Er det så hele anparts kapitalen man angiver som negativ, hvis man var ene ejer af aps.. Altså -125.000 eller -80.000? Hvor stor del af dette vil så blive fratrukket i skat, hvis man ikke har anden aktiebeskatning /M |
Det er tabet du anfører i ovennævnte rubrik. Har du erhvervet anparterne for kr. 125.000 og hele kapitalen er tabt, skal du angive de kr. 125.000. Har du modtaget et likvidationsudbytte på f.eks. kr. 40.000 skal du angive difference på kr. 85.000. Har du erhvervet anparterne til en overkurs, f.eks. givet kr. 250.000 for anparterne på nom kr. 125.000, så er det de kr. 250.000 der skal tages udgangspunkt i ved beregningen. Har du en negativ aktieindkomst, bliver skatteværdien af tabet automatisk trukket fra i dine øvrige skatter på årsopgørelsen. Hvis tabet ikke kan rummes her, overføres det til din ægtefælle eller fremføres til efterfølgende år, hvor det modregnes automatisk. |