Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere hjemmesider på et webhotel?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Surftown. Ingen begrænsning.

Men i virkeligheden bør du overveje en VPS eller en dedikeret server, hvis du er seriøs. En dedikeret kan fås ned til ca. 500 kr pr måned - her i DK - og en VPS til ca. 100.

Uendelige ressourcer findes ikke, og Surftown lukker af på et eller andet tidspunkt (det er sket for mig). Måske ikke på grund af antallet af domæner / aktive sites, men fordi webhotellet sammenlagt bruger for mange ressourcer.
Enten bli'r sitesne meget langsomme, hvilket er dårligt for seo, bouncerate, konverteringsraten og en evt. Adwords Quality score, eller også deaktiveres webhotellet på FTP-niveau.
Hvad angår VPS el. dedikeret så kræver en del at drive en sikker og stabil webserver. Læs evt mere her: UnoEuro -- du står selv for opsætning, hardening, monitorering og backup
Dér har de traditionelle webhoteller fortsat en stor fordel, for de fleste siteejere ønsker at fokusere på at bygge gode sites med godt indhold, ikke sysadm-arbejde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

ppehrson:

Responstid på web er kort, men ikke hurtigere end Surftown. Til gengæld er responstid mellem webserver og databaseserver bedre hos Meebox...

Hvordan måler du svartiderne? Med ping?

Jeg har testet loadtider før og efter mit brug af bl.a. Surftown, UnoEuro, Hetzner og Simplexwesbs inden jeg flyttede til Meebox. Målt med fx httpwatch, loadimpact og Pingdom Tools er der langt bedre svartider hos sidstnævnte. Jeg har dog kun målt på pro-hotellerne, som jeg bruger. 

Se evt mere her: Loadtider på 0.3-0.6 sekunder -- Apache vs. LiteSpeed

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31

Beklager, at min tekstformattering er så spøjs for resten. Må været noget i Chrome, der ikke spiller sammen med Amino... 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din formatering gør ikke noget :)

Jeg måler ikke responstid med ping, da det ikke giver et fyldestgørende resultat.

Jeg bruger enten HTTPWatch eller Firebug, afhængig af den enkelte situation/behov. Det er i øvrigt rigtigt godt også at tjekke for dårlige/langsomme plugins i Wordpress. Det kan godt være at du har lige DET plugin du behøver, men øger det responstiden med 1 sek., fordi du er hostet og ikke har egen server, koster det.

Jeg har - må jeg så indrømme - ikke fundet nævneværdig forskel mellem Meebox og Surftown. Og reelt får man flere muligheder med Surftown, men deres system ER også mere tilbøjeligt til at blive langsomt i længere tid ... og det er ofte deres MySQL der er skyld i det.

Har i øvrigt et mærkeligt problem med Surftown. Skyline (som jeg pt bruger) har lukket for deres DNS, så man ikke kan tilgå Surftowns databaser direkte via MySQL. :(

Vil skynde mig at sige at jeg også kører med en dedikeret server hos Abakomp og DET STYRER... prisen er selvfølgelig noget højere, deres billige server koster ca. 500 kr. pr. måned, men det KAN være gode penge at smide ud.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

ppehrson:

Din formatering gør ikke noget :)

Jeg måler ikke responstid med ping, da det ikke giver et fyldestgørende resultat.

Jeg bruger enten HTTPWatch eller Firebug, afhængig af den enkelte situation/behov. Det er i øvrigt rigtigt godt også at tjekke for dårlige/langsomme plugins i Wordpress. Det kan godt være at du har lige DET plugin du behøver, men øger det responstiden med 1 sek., fordi du er hostet og ikke har egen server, koster det.

Jeg har - må jeg så indrømme - ikke fundet nævneværdig forskel mellem Meebox og Surftown. Og reelt får man flere muligheder med Surftown, men deres system ER også mere tilbøjeligt til at blive langsomt i længere tid ... og det er ofte deres MySQL der er skyld i det.

Har i øvrigt et mærkeligt problem med Surftown. Skyline (som jeg pt bruger) har lukket for deres DNS, så man ikke kan tilgå Surftowns databaser direkte via MySQL. :(

Vil skynde mig at sige at jeg også kører med en dedikeret server hos Abakomp og DET STYRER... prisen er selvfølgelig noget højere, deres billige server koster ca. 500 kr. pr. måned, men det KAN være gode penge at smide ud.

Cool ang. forståelse for formatteringsissuet! :)
Helt enig ang. Firebug og HttpWatch, der er rigtigt mange Wordress-plugins-skurke derude. Både på loadtider, men også på generel performance. Yet Another Related Posts trækker fx i den grad tænder ud, når det går i gang med at beregne korrelationer baseret på mange tags og kategorier.
Nå...
Så vidt jeg ved kører Meebox med dedikerede mysql-servere på prohotellerne, det er måske derfor, du oplever bedre svartider på den front dér. 

Hvad angår adgang fra eksterne ip-adresser, så ville jeg som webhoteludbydere også være påpasselig.
Jeg har ikke selv haft behovet, men mener, at jeg kan whiteliste specifiekke ip-adresser og ip-ranges via cPanel.
Har Surftown måske samme mulighed?

Hvad angår hostingbudget, så undrer det mig lidt, at folk kaster timers arbejde efter grafik, sidedesign, søgemaskineoptimering, adwords-annoncering, og samtidig vælger at spare på hostingen, for dét er jo i sidste ende på den platform, pengene tjenes. Og dårlige loadtider påvirker bounceraten, konverteringsraten, abandonraten og quality scoren i Adwords (se fx Gomez-analysen af loadtiders påvirkning af abandon rate her).
Men så er der selfvølgelig mindre konkurrence for os andre ;)

Er der for resten management med i Abakomps dedikerede servere? Jeg har overvejet springet til dedikeret, men er glad for den sikkerhed og ansvarsfrihed, der er forbundet med et godt webhotel
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 19:34

Kasper Bergholt:

Hvad angår adgang fra eksterne ip-adresser, så ville jeg som webhoteludbydere også være påpasselig.
Jeg har ikke selv haft behovet, men mener, at jeg kan whiteliste specifiekke ip-adresser og ip-ranges via cPanel.
Har Surftown måske samme mulighed?

Det er faktisk ikke Surftown der er "skurken", men Skyline. Surftown har whitelisting af MySQL og det virker, men Skyline har blokeret for trafikken på DNS fra Surftown.

Kasper Bergholt:
Hvad angår hostingbudget, så undrer det mig lidt, at folk kaster timers arbejde efter grafik, sidedesign, søgemaskineoptimering, adwords-annoncering, og samtidig vælger at spare på hostingen, for dét er jo i sidste ende på den platform, pengene tjenes. Og dårlige loadtider påvirker bounceraten, konverteringsraten, abandonraten og quality scoren i Adwords (se fx Gomez-analysen af loadtiders påvirkning af abandon rate her).
Men så er der selfvølgelig mindre konkurrence for os andre ;)

Er der for resten management med i Abakomps dedikerede servere? Jeg har overvejet springet til dedikeret, men er glad for den sikkerhed og ansvarsfrihed, der er forbundet med et godt webhotel. 

Pkt. 1 - Netop. Det er faktisk bedre at starte ud med en billig udviklingsløsning på en dyrere host/server.

Pkt. 2 - Ja. Du får fuld SSH root adgang hos Abakomp og kan installere lige det du vil, som udgangspunkt er Open Source-systemet ISPConfig 3 lagt ind. Du kan også vælge at få det managed til et par hundrede mere pr. måned og deres service er okay. De understøtter også systembackup.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Ok ang. SkyLine! Det er jo rart at vide.

Hvad angår punkt 2, så kan de vel ikke tilbyde fuld management (opsætning, løbende patching, server hardening, monitorering, proaktive indgreb, hvis processer/forbrug løber løbsk), hvis du har root-adgang? 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)