Jeg oplever problemer med at sende masse mails med mine nyhedsbreve, og er tvunget til at sende 400 ad gangen om dagen. Det vil jeg gerne have lavet om, så jeg kan sende over 1000 mails om dagen.
Derfor søger jeg nu én som kan stille en smtp server eller lignende til rådighed til en god pris.
På sigt tænker jeg på et længere samarbejde, da jeg planlægger at udvide maildatabasen til 10.000 mails.
OBS: Det skal siges, at jeg allerede har et system til at udarbejde nyhedsbrevet, se statistik, unsubscribers m.v., så det skal jeg ikke bruge.
Mvh
Få rabatter på butikker med et MEXO medlemskort. Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.
Jeg vil kraftigt anbefale dig at se på et decideret nyhedsbrevssystem - investeringen kommer hurtigt igen i sparet tid, for du løser ikke nødvendigvis problemet med din egen SMTP-server. Når den er sat op, kan du formentlig sagtens sende mere end 400 e-mails af gangen, men det betyder ikke, at de modtagende mailservere accepterer dem. Så snart volumen bliver lidt større, ligger der en del arbejde i at sikre, at e-mails også leveres korrekt.
Ud over mere stabil e-mail-levering giver de fleste nyhedsbrevssystemer også god statistik, som du kan bruge til at gøre dit nyhedsbrev bedre, så du får flere visninger, flere klik og i sidste ende tjener mere pr sendt nyhedsbrev.
David: Jeg har allerede et dyrt nyhedsbrevssystem på vores domain installeret. Det eneste jeg mangler er en host/server eller lignende, som jeg kan sende igennem.
Niklas: Det vil jeg kigge på. Mange tak.
Få rabatter på butikker med et MEXO medlemskort. Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.
Som udgangspunkt bør du godt kunne sende mange e-mails af gangen. Det bør en simpel SMTP server sagtens kunne klare.
Dit problem er højst sandsynligt relateret til troværdigheden af din SMTP server. Modtagerne ønsker ikke at modtage så mange e-mails fra dig, når de ikke kender dig. De tror det er SPAM.
Først og fremmest skal du kigge på, hvordan du sikrer dig at modtager serverne ikke ser dine mange e-mails som SPAM. Har du f.eks. aktiveret SPF for dit domæne ? Med SPF kan du fortælle modtagere at din afsender server er godkendt til at sende e-mail fra dit domæne. Det øger troværdigheden og chancen for at de vil modtage e-mails fra dig.
Sørg i øvrigt også for at du har Reverse-DNS på din SMTP servers IP-adresse. Dvs. at slår du IP-adressen op i DNS, så får du returneret det korrekte hostnavn for din SMTP server, f.eks.: mail.domæne.dk
Du kan tage et kig på smtp.com de har vidst rimelig gode løsninger til gode priser. Alternativt kan du invistere i en VPS server, hvor du selv kan opsætte en SMTP server. Det tager dog lidt længere tid da du skal sørger for at din IP bliver registeret som email afsender hos f.eks microsoft osv således dine mails ikke ender i spam boksen.
Som Jacob skriver kan du bruge smtp.com hvis du bare vil have den rå service, eller prøve noget såsom sendgrid.com der er lidt mere lækkert med fuldt api og tracking osv.