Jeg har en hjemmeside, hvor jeg forventer mange vil gå ind regelmæssigt og skaffe inspiration. konceptet er rette mod kontoransatte, og mine primære besøgende vil være fra kommuner, koncerner o.a.
Disse større virksomheder kører med centrale IT systemer (eks. Citrix). De skal downloade programmet en gang for alle i IT afdelingen og lade interesserede ansatte selv åbne og registrere sig som/når de vil.
Mit spørgsmål er; hvis en kommune downloader programmet og eksempelvis 100 ansatte dagligt klikker ind på min hjemmeside. Vil jeg så på min hjemmeside få én daglig visning (fra kommunen), eller vil jeg få 100 daglige visninger?
Noget helt andet; hvordan vil du overtale IT afdelingerne i de store virksomheder og kommunale arbejdspladser til at de skal installere dit program i deres driftsmiljø?
Det har ikke været noget problem. Jeg kontakter jo HR- eller arbejdsmiljøchefen og de tørster efter dette koncept. Det er dem der har kontakten til IT afdelingen ikke jeg.
Glæder mig at det er 100 jeg kan se, det er lidt sjovere:)
Leger selv lidt med google analytics og ville lige hører under hvilken fane finder i helt specifikt den viden om den besøgende og hvor vedkommende kommer fra??
Kan godt se hvor mange og hvor i landet det er lige til men har endnu ikke fundet udaf hvem det er der skal jeg helt tilbage i min sta fra webudbyder
Lars
Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder
Kig under traffic sources. Hvis de kommer via et program, vil de højst sandsynligt stå under (direct). Hvis du vil spore præcist hvor mange der kommer ind på din hjemmeside via dit link i programmet, skal du sætte kampagnesporing på dit link.
Jeg ved godt hvor mange gange jeg har haft besøg, men jeg ved ikke om en kommune figurerer med én unik besøgende eller 100 unikke i det regnskab?
Tina
Du vil få 100 unikke besøg og ikke kun 100 sidevisninger. (Hvis hver person ser 2 sider, vil du få 100 unikke besøg og 200 sidevisninger)
Selvom det er fra samme netværk, så bruger de fleste (i hvert fald Google Analytics) cookies, til at skelne mellem computere, og da det vil være 100 forskellige computere, vil det være 100 unikke besøg.
Håber det hjælper dig!
Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!