Hej, Jeg står og skal bruge en ny iPhone til min enkeltmands virksomhed (udvikling af iPhone apps). Nu er spørgsmålet så hvilket køb der bedst kan svare sig i.f.t. gældende moms og skatteregler. Et typisk mobil abonnement (både erhverv og privat) består jo i at man får en hvis rabat på mobilen, mod at man binder sig i 6 mdr. til et premium abonnement med "fri alt muligt". Men hvis jeg har forstået moms-/skatteregler korrekt, er der ikke noget fradrag for abonnements udgifter, men kun for samtale udgifter? Hvis jeg f.eks. vælger følgende tilbud fra 3: Kan det så passe at jeg kun kan fradrage de 2699 + evt. oprettelsesgebyr, selvom abonnement jo dækker mine udgifter til tale og dataforbrug? Alternativet kunne være at købe mobilen uden abonnement (ca. 4800) og så vælge et forbrugs baseret abonnement. Umiddelbart en dyrere løsning, men til gengæld for man så et noget større fradrag da man kan fradrage hele udgiften (4800 + forbrugsudgifter)? Eller er der noget jeg har misforstået? Mvh Klaus |
Hej Klaus,
mabuhay:Eller er der noget jeg har misforstået?
Ja! Du kan godt fradrage mobilabonnementer som bruges erhvervsmæssigt i din virksomhed.