Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af en webshop. Venlig sjæl som kan give deres bud på prisen/antal timer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

En kunde og jeg er kommet lidt op i diskussion om prisen af en ydelse, jeg har gjort for ham. Da vi ikke kan blive enig om prisen,  vil jeg meget gerne høre jeres bud på, hvor meget i ville tage for dette eller evt. antal timer? Bare et ca. bud. Ikke noget decideret præcist.

Takker for jeres hjælp og jeg beklager for denne ulejlighed.
Det er en del råstof.

Opgaver

1. Oversætte siden så den er på dansk og engelsk.
  2. Lavet 2 gange logoer (NAVN1 senere til NAVN2 dog var/er det et simpelt logo)
  3. Indsætte NAVN1 (skifte kontaktmail (2 gange med NAVN1), titel på siden, i betingelser, i om os teksten osv.) og herefter skifte det hele ud til NAVN2
  4. Oprette mailkontoer med NAVN1, senere NAVN2 og så senere igen gøre det på den nye servere.
  5. Lavet 1 hjemmeside ikon
  6. 5 flashbanner med opsætning til siden
  7. Lave fragtbanner + sætte det ind i designet
  8. Lave rabatbanner + sætte det ind i designet
  9. Lav kontakt os banner + sætte det ind i designet
  10. ”Simpel nethandel”, en rubrik med lidt tekst, som er indsat i sidemenuen.
  11. Betalingskort-logoer + sætte det ind i designet
  12. Sikkerheds-logoer + sætte det ind i designet
  13. Fjerne baggrund og så senere tilføje det igen
  14. Hardcode 7% brugerrabat (automatisk rabat til oprettet brugere)
  15. Hardcode gæstekøb
  16. Fjerne ”powered by prestashop”
  17. Indsætte adresse, email, cvr-nr og tlf.nr. i bunden af siden samt i ”om os”, ”betingelser” og i bagkontoret
  18. Senere fjerne tlf.nr. igen
  19. Tjekke og tilrette webshoppen igennem, så den overholder kriterierne for betalingsløsning
  20. Guide kunden igennem med onlinebetaling (hvilken betalingsløsning, udbyder, indløsningsaftale etc.)
  21. Opsætte betalingsløsningen
  22. Testkøre betalingsløsningen
  23. Tager backup af alt data på den gamle server og herefter at flytte alt data til den nye server
  24. Skifte kodeord, login-oplysning etc. i filerne, så systemet virkede på den nye server.
  25. Opsætte SSL på den nye server
  26. Optimere webshoppen så den kører hurtigere (Gået fra 6-7 sekunder til 2 sekunder på load ved 10mbit)
  27. Lave nyt dropdown-ikon til menupunkterne
  28. Fjerne producenter-blokken
  29. Fjerne tilbudsblokken
  30. Testkøre Prestashop v1.4x med det tidligere købte design
  31. Tilføjet 420+ kategorier (KATEGORI 1 -> Mærke -> Undermærke, hvor mærke og undermærke var de samme i omkring 7 menupunkter. Dog kun samme titel og billede – ikke samme ID. Og så er der 4 unikke kategorier med unikke underkategorier til hvert punkt)
  32. Tilføjet 630+ varer med billederedigering til omtrent 200 billeder (lave hvid baggrund og fjerne vandmærker). 400 billeder er selv søgt efter på google. Omtrent 75 billeder er givet, som ikke skulle redigeres, men bare uploades direkte til varen.
    Selv skrevet søgeord til alle varer og en ”kort beskrivelse” til 400 af dem.
    Selvskreven beskrivelse til omtrent 200 af varerne og 200 beskrivelser var givet fra kunden.
    Tilføje en ”vis/luk”-knap i beskrivelse, hvor en tekst vil poppe frem omkring indpakningen.
  33. Senere opdater omkring 140 varer med deres lagerstatus
  34. Senere tilføje 75 ”vis/luk”-knap til beskrivelser, hvor jeg på det tidspunkt endnu ikke havde fået besked på at tilføje sådan en funktion.
  35. Senere skulle omkring 200 varer deaktiveres/slettes, da de ikke skulle sælges i shoppen alligevel.
  36. Opsætte 4 domæner
  37. Arbejde på et domænenedbrud i 2 timer (Kunne have været gjort på 5 minutter, men det viste sig, at jeg havde fået de forkerte oplysninger)
  38. Opsætte fragt med pris pr. xxx gram. Senere slette dette og lave det om til fragt under og over XXX kroner
  39. Lave så der automatisk bliver sendt en mail til ejeren, når en ordre finder sted, når antallet af varer er ved at være udsolgt
  40. Mulighed for købere at tilmelde sig en bestemt vare for at få en mail, når varen er kommet på lager igen
  41. Opsætte handelsbetingelser, om os og fragtpriser/levering (priserne skulle senere opdateres, da fragtmetoden blev lavet om)
  42. Beskrive den sikre betaling på webshoppen
  43. Delvis tjekke mulighederne for anti-virus.
  44. Tilføje adgangs-ip 10 gange.
  45. Aktivere 1 dk-domæne.
  46. Fremhæve 14 forskellige varer på forsiden.

Siden er lavet i Prestashop 1.3.7. Den er ikke lavet til v1.4x, da designet ikke passer dertil. Derfor skulle bl.a. gæstekøb hardcodes.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WOW now thats a list!!

Maybe you should break it up? and start with whats MOST important?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Det var dog en enorm omgang du har været igennem.

Selv du beskriver det detaljeret kan det stadig være svært en sætte en pris på opgaven uden også at have set resultatet.

Men ellers kunne du jo skrive her i tråden de 2 beløb du og din kunde har i tankerne. Jeg vil i udfra det beskrevne i hvert fald tippe på min. 30k og nok endda mere...

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 17:48

Our price would start at 20 000...

But this is a big job, so a deal could be made,

We have the staff for adding products,images, categories etc...

also we have a contact to a huge image editing company that we work with

Tilmeldt 27. Feb 10
Skrevet kl. 17:54

#Phillip

Haha yeah. There was quite a bit. However the job is already done. Thank you.
And yea did try to make it a bit more friendly to read, however it kinda changed after I clicked on submit.

#Brian
Ja havde også regnet med, at det ville være lidt svært at give et bud på opgaven. Men takker for dit bud.
Jeg har valgt at vente med at fortælle buddene vi diskuttere, så det ikke får indflydelse på jeres bud lige pt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan godt forstå du vil høre andres meninger, men overfor kunden kan du ikke bruge det til særligt meget.

Det vigtigste er hvad I har aftalt fra start og hvad der løbende er blevet aftalt for ekstra opgaver udover det først aftalte.

Hvis du f.eks. løbende har lavet rettelser, udover jeres oprindelige aftale, og ikke løbende har sørget for at kunden godkender ændringernes pris, kan du ikke senere komme med en stor ekstraregning. Måske du skulle specificere hvad problemerne drejer sig om så du kan få lidt mere specifikke råd med på vejen.

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er en joke, ikke?

mvh

Mathias

Tilmeldt 27. Feb 10
Skrevet kl. 19:30

#Thomas
Ja den er sandt nok. Det er skam også kun for at bevise, at ingen professionelle vil gør det for 11.500 kr.
Jeg kommer heller ikke med en kæmperegning til ham. Jeg havde endda skrevet til ham, at prisen var ved at løbe højt op osv. og om dette skulle fortsætte etc.

Da det er en kunde jeg før har lavet arbejde for, så har jeg sat satsen rimelig lav. Nu meget lav efter min mening. Hvilket han også vidste af.
Det bud jeg gav ham lyder på 13.000 kr. Hvilket jeg selv mener er meget billigt sluppen. Men kan være jeg er forkert på den.

#Mathias
Hvad er en joke?

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 20:16
13000 er billigt - også hvis man sammenligner med udenlandske kodere og designere.

Nogle af de punkter du beskriver tager jo blot 1 min i PS, som fx at fremhæve 14 produkter etc., mens andre punkter tager dage, så det er svært at sige.

Men har i ikke aftalt en fast timepris eller et samlet pris? Hvis i har, så hold jeg til denne. Hvis i intet har aftalt, så tag tabet og lær af situationen.

Bytheway - efter at have læst listen sad jeg med en mavefornemmelse på 25-30K +

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 27. Feb 10
Skrevet kl. 20:24

#Tue
Super. Mener jeg også selv det er

Ja nogle af tingene er hurtige at fikse mens andre er hurtige. Dog måske ikke lige 1 min, men forstår din pointe. Nævnte bare tingene, så det gav et bedre indblik.

Er også en af de sidste sider jeg laver så billigt. Skulle bare bruge nogle referencer, så jeg havde noget at vise frem. Men jeg takker for dit indlæg : )

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)