Jeg har en idé til et nyt og anderledes datingwebsite. Jeg tror selv at idéen vil gøre det sjovere at date. Men jeg er i tvivl om datingmarkedet allerede er for mættet? Jeg har ikke kunnet finde andre sider med lignende koncept herhjemme.
Min udfordring er at jeg kun har begrænset erfaring med HTML og hjemmeside design generelt. Jeg er i tvivl om jeg selv skal prøve at lære PHP for at kunne lave siden, eller jeg skal outsource og betale mig fra det. Jeg vil jo gerne bevare kontrollen over siden, og få den præcis som jeg ønsker, men samtidig vil jeg også gerne have det lavet inden for en rimelig tid.
Det afhænger helt af din evne til at lære programmering...nogle mennesker har flair for det og for de fleste andre kan det være virkelig svært. Jeg startede selv et datingsite for nogle år siden og fik det programmeret for ca. DKK 25000, hvilket jeg var fuldt ud tilfreds med (og jeg fatter ikke PHP).
Omvendt er det altid en god ide at tilegne sig nye evner - og PHP programmering er i hvert meget bedre en at kunne bælle bajere, strikke eller kunne tale med heste.
Hej Jesper.
Det lyder rigtig spændende.
Jeg synes, at de datingsider er generelt de samme, så det lyder da spændende hvilken slags datingside, du har tænkt dig at lave..
Held og lykke med det!
Mvh
Simone
Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!
og PHP programmering er i hvert meget bedre en at kunne bælle bajere, strikke eller kunne tale med heste.
Ahhh... bedre end at strikke? Du kan da ikke varme halsen om vinteren med en stump sej php kode... det kan du da med et lækkert strikke halstørklæde :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Markedet for datingsites er meget mættet. Det er svært at tjene penge på en ny dating-side. Men hvis din ide/kocept er godt nok, så kan det jo godt være du kan få en del kunder.
Du skal være opmærksom på, at du ikke "bare lige" sætter dig ned og lærer php/html/css/javascript/sql på et par måneder, og så herefter kan lave en fornuftig datingside. Det kan tage år, at få erfaring nok til at lave en fornuftig hjemmeside, hvis du selv skal programmere det. Du kunne evt. overveje at finde en partner, som har forstand på at udvikle hjemmesider. Du kan så tage dig af alt det administrative.
Vil du afslører noget af ideen, eller er du bange for at den bliver "stjålet"?
Peter1982: Jeg er helt enig i, at det er en super evne at tilegne sig. 25k er mange penge, men hvis det kan spare et par års frustrationer, så er pengene jo godt givet ud.
Simone: Det er nemlig også den opfattelse jeg har. Det er tid til noget nyt.
EE Aaen: Jeg tror helt sikkert på idéen. Jeg hælder mest til at finde en partner, som allerede besidder evnerne til udviklingen af siden. Holder lige konceptet for mig selv lidt endnu.
og PHP programmering er i hvert meget bedre en at kunne bælle bajere, strikke eller kunne tale med heste.
Ahhh... bedre end at strikke? Du kan da ikke varme halsen om vinteren med en stump sej php kode... det kan du da med et lækkert strikke halstørklæde :)
Og jeg byttede gerne mine PHP-kundskaber for at kunne tale med heste :)