Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomistyring med fleksibel tilbudsmodul - del 2

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har forsøgt at finde et økonomisystem, der er kompatibelt med Mac, hvor tilbuds/ordre delen gerne skal være lidt fleksibelt, således at man kan skrive meget tekst og bruge fed, kursiv og understregning lige som i et tekstbehandlingsprogram. Evt. også med mulighed for at indsætte billede/tegning.

Det er ikke lykkedes at finde et til Mac, så nu overvejer vi at køre regnskabsdelen i Windows. Nogen der kender til et system med denne fleksibilitet nu hvor det ikke behøver at være kompatibelt med Mac?

På forhånd tak!

Mvh Ole

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:43

Har du haft kigget på checkout til mac, om det kan det du efterspørger?

Er det ikke pain-in-the-ass for en mac-bruger at skulle ind i windows lige pludselig når man ellers arbejder i mac?

Det lyder godt nok fleksibelt med formatering m.v. :-) Hvad med office til udstedelse af fakturaer, - og så et økonomisystem til økonomistyring?

MVH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:47

Hej Ole

Nu ved jeg ikke hvilke økonomisystemer, du har kigget på, men e-conomic regnskabsprogrammet er i hvert fald kompatibelt med Mac. Det er 100 % online, så hvis bare du har internetadgang, så kan du bruge e-conomic. Du kan eventuelt starte med at tage en gratis demo i 14 dage, og se hvordan e-conomic fungerer for dig.

Med programmet har du også mulighed for at skrive en del tekst, samt fremhæve med fed, kursiv og understreget, når du laver ordrer/tilbud/fakturaer. Mht. indsætning af billeder er der dog en smule begrænsninger, da du ikke vil kunne sætte et billede ind på selve ordre/tilbud/faktura-linjen. Men du kan sagtens sætte billeder ind, de kan bare ikke sættes ind hvor som helst.

Hvis du kan uddybe lidt mere præcist, hvad du har behov for, når det kommer til ordre/tilbud/faktura-layout, så vil jeg rigtig gerne hjælpe dig videre. Og sig endelig til, hvis du har andre spørgsmål også Smile

Mange hilsener,

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 14:44

Hej hej

Jeg forstår problemstillingen således
Du ønsker at kunne "editere" selve tilbuddet / ordrebekr og faktura som var det i fx. word du arbejdede i, og denne editering skal kunne foretages ved hver tilbud der afgives. derudover skal dette gerne hænge sammen med et økonomisystem. Dette understøtter ingen af de små online programmer, og de større dyre programmer kan det kun hvis du betaler en masse udviklingsomk. (Har lavet det til flere af vores kunder, men det er altså jævle dyrt at få lavet)

Så enten skal du lave dit arbejde i WORD og sende til kunderne, og så oprette / bruge et system bag til internt brug. Eller også skal du nøjes og bruge systemerne på den måde de nu kan, men det er ikke ret fikst hvis man sælger fx projekter og ikke bare sælger "hyldevarer" :)

Det var min feedback,

Dbh Johnny.

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 15:10

Hej Johnny,

Tak for feedback.

Det er præcis det vi gerne vil have. Vi sælger kviste, så der er ikke nogen hyldevarer, alt er kundespecifikt.

Der må altså være en større kundegruppe, der har lignende behov, så jeg forstår ikke, at der ikke er nogen der har udviklet et modul/app, der kan løse dette problem.

Er det samspillet mellem database og tekstbehandling, der kan være tricky?

Mvh Ole

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 15:17

Hej Jørgen,

Tak for input. Checkout kunne måske godt være en løsning. Det skal lige prøves, selvom det ser ud til at være lavet til butikker og så ville det være rarest at få et system på dansk :-)

Det er helt sikkert pain-in-the-ass, hvis vi skal til at bruge windows - det er helt klart en nødløsning....

Det ville være bedst, at kunne klare det hele i en økonomisystem. Tilbud-ordre-faktura-bogføring....

Mvh Ole

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:19

E-conomic er nu meget fornuftigt...

Jeg gad godt høre hvorfor du har så store krav til hvordan fakturaen skal se ud? Folk betaler forhåbentlig, uanset hvordan den ser ud :)?

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 16:54

hej Jørgen

Er bestemt ikke enig i din kommentar.

Sælger du hyldevarer er jeg enig, men sælger du komplekse ting som er projektorienteret, så er jeg slet ikke enig, du  kan ikke lave et tilbud i e-conomic og så sende dette til kunden på levering af en stort projekt til 5.mio fx :) dertil kræves en masse dokumenation og en opstilling af tilbuddet som e-conomic mf. ikke kan. :)

Siger bare at det ikke en lige til opgave at løse.

Johnny

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 10:11

Hej Jørgen,

Det er ikke så meget fakturaen, jeg har store krav til. Her skal der bare være plads til alle 0'erne :-)

Det er mere tilbud og ordrebekræftelse. Der er en del tekniske data, som vi gerne vil formidle så overskueligt som muligt og vi sender også tegninger med...

Mvh Ole

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)