Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror i det kan finansieres ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ulrik.k:

Hej Seiven,

Skulle selvfølgelig være til "Ulven",,, Sorry...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:10

ulven:
Hej ! Arbejder på at åbne en butik. jeg kan selv komme med ca 200.000. Det rækker til 3mnd leje samt depositum, udbetaling til inventar(til leasing) og et par måneder uden indtægt. så er der ca 40.000 tilbage. Det får jeg ikke mange varer for. Jeg forventer at skulle bruge ca 70.000 til varer pr. måned dvs ca 420.000 pr. halvår. Så jeg skal nok bruge en kassekredit på 800.000 og måske noget bankgaranti på 300.000,- forventer at kunne indbetale ca. 20.000 pr. måned på kassekrediten.

Hej Du,

jeg forstår ikke helt regnestykket (andre er vist inde på lidt det samme), men selv om du skulle betale et komplet varelager 6 mdt i forvejen (og det er der da ingen grund til??) så er der altså langt til de mellem 800.000 og 1,1 mil du spørger efter?

Som du stiller det op så nej det får du aldrig en bank med på, men hvis du nu sagde at du kom med 200.000kr selv så kunne du måske låne et tilsvarende beløb i banken, og så måtte du lave nogle kredit aftaler med nogle af dine leverendører, hvis du forklarer de msituationen kan du sikkert godt få lov at vente en måned med at betale nogle af varene... og så må du vente med at købe nye varer til du har solgt nogle af de gamle...

Så tror jeg du har en reel chance, men det andet virker lidt overkill

bare mine 5 cent

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Fra  Bioburn.dk - Kvalitets biopejse Skrevet kl. 15:20

Jeg tror du er godt stillet idet du har en del penge på kontoen. Hvis du oven i købet har lidt erfaring er det endnu bedre.

Derudover skal du huske på at banken formegentlig vil stille dig personligt ansvarlig for et eventuelt lån, også selvom du starter et ApS. En god løsning til at overtale banken er at give dem nøglepant i dit eventuelle varelager, men igen, idet du har en stor kapital fra starten af er det meget muligt at de gerne vil hjælpe dig.

Husk for guds skyld at lave et budget, samt cashflow for din virksomhed. Det er vigtigt at du ved hvor meget du skal omsætte for om dagen for at kunne overleve. Sørg evt. for at lav lidt research i det område hvor du vil starte op - fisk lidt efter den daglige omsætning. Det er nemmere at få ca. tal ud af folk end man skulle tro ;) 

Vil du gerne have mere relevant trafik? Så læs min blog om content marketing.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:58

Jeg køber ind 2 gange årligt for ca. 400.000, men får da ikke leveret det hele på en gang. Da alle kunder skal have udvalg er jeg nødt til at have ca. dobbelt op i lager. dvs ca 800.000. Har kendskab til andre sammenlignelige butikker med lager på ca. 1,2 mill. Kan sikkert få lidt kredit men pengene hænger ikke på træer hos leverandører i disse såkaldte krisetider.  Jeg har ca 30 års butikserfaring som ansat, men ej som selvstændig og ej fra den branche, men kan man sælge det ene kan man vel sælge det andet ? Jeg forventer at omsætte ca. 10000 pr. dag men kan overleve ved ca. 5000 pr. dag.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:46

Pengene hænger bestemt ikke på træerne, men det er med garanti lettere at få 1-2 mdrs kredit hos en forhandler end det er og gå i banken og låne et tilsvarende beløb. Forhandleren skal  jo ikke have penge op af lommen, det skal banken.

Jeg kender jo hverken dig eller din forretning, så det virker lidt useriøst at skulle komme med et råd (men sådan er det i disse fora, og hvis du synes jeg er helt væk ignorerer du det bare) men jeg vil forslå at du istedet fokuserer på den helt store og forkromedde million løsning, fokuserer lidt mere på hvad der rent faktisk kan lade sig gøre, så fokuser på hvad du kan få igang får de rimelig mange penge du trods alt har lagt til side, og hvis du er dygtig så vokser det jo stile og roligt så pludselig har du den butik du gerne vil, men hvis du ikke har råd lige nu, må du starte med det du nøjes med de ting du har råd til.

- bare mine 5 cent.  

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 17:39

Hej Ulven,

Nu ved jeg ikke hvilken butik du ønsker at starte, men de butikker jeg har haft, har haft en begrænset kassekredit, de fleste leverandører er jo kun glade for flere forhandlere, især hvis de kan se idéen i stedet du åbner.

Mener en 30 dg. kredit vil være en god start og dit indkøb på 400.000 2 gange om året lyder underligt, det kan vel aldrig svarer sig at købe ind kun 2 gange årligt, det jeg ville gøre er som følgende.

Det første varelage, som også er udstilling/Appetitvækkere, det vil jeg bede leverandøren finanserer over 3 mdr. hvis de føler dit sted er rigtigt.

Derefter, vil jeg da købe supplerende varer løbende, så du ikke belaster din økonomi pr. halvår, men løbende, i forhold til solgte produkter(kan du self. ikke hvis det er eget import).

på denne måde som er den mest brugte, vil du kunne begrænse din kassekredit væsentlig.

Med venlig hilsen 

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)