Vidste ikke lige hvor jeg skulle oprette min tråd, da jeg ikke følte nogle af emnefelterne passede.
Men jeg går med en ide i baglommen, som bygger ovenpå et system der allerede er kendt. - Ideen bygger lidt på www.ning.com - hvor man som enkeltperson kan oprette sit eget sociale medie, men stadig være under Ning.com; Med andre ord, man er en lille bod under deres paraply.
Mit spørgsmål lyder så på, hvor dyrt/krævende ville det være at oprette en webtjeneste som Ning? - og er der nogen herinde der ville have interesse i at prøve kræfter med det? (Selv er jeg slet ikke god nok til programmering).
Om det bliver for kompliceret afhænger fuldstændig af dit ambitions niveau og din kapital. At få en (eller flere) programmører til at udvikle et sådant system vil uden tvivl koste knaster og tage tid. Selve programmeringen kan nemt outsources, men design af systemet - og her taler jeg ikke om grafisk design - vil i mange tilfælde kræve dygtige eller engagere ingeniører/programmører.
Men som sagt afhænger det meget af dine ambitioner. Det er ikke en umulig opgave, og hvis du istedet for at hyre programmører, finder nogle dygtige folk der er villige til at samarbejde, så vil det være en oplagt løsning. Du skal så dog var klar på at dele overskuddet som ved "ethvert" andet partnerskab.
Du skal meget overveje om det økonomisk kan betale sig for dig at konkurrere mod en service som Ning.com. Du skal uden tvivl have fat i tegnebrættet og komme frem med nogle tiltag som kan hamle op med dem.
Når det er sagt så vil jeg bare sige, klø på :-) Alliér dig med en god programmør/software ingeniør og få afprøvet din idé.
Held og lykke med dit projekt.
- Nikolaj
Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions Professionel .NET web udvikling og konsultation.
- Måske formulerede jeg mig forkert, men tanken var mere at jeg ville benytte mig af deres koncept - ikke mht. at oprette eget sociale medie - men til ideen om at enkeltpersoner kan gå ind på hjemmesiden, og starte "websites" under din paraply.
De websites der bliver oprettet, har dermed alle samme tema (Ning's tema er socialt media) - Men med forskelligt udseende - dermed farveskema/logo osv.
Så jeg vil altså ikke have konkurence med det jeg har i tankerne, da jeg ikke har kunne finde det før :) !
Men første del af mit svar er stadig gældende. Det kræver dygtige folk, og dygtige folk er som regel desværre dyre.
Hvad havde du i tankerne dit koncepts tema skulle være? Hvis du ikke vil holde det hemmeligt for nu. ;-) Der findes i forvejen adskillige services der tilbyder at oprette en generisk website under disse services paraply - f.eks. wordpress.com eller 123hjemmeside.dk.
Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions Professionel .NET web udvikling og konsultation.
Nu er jeg ikke selv it-mand, så kan godt være at det er et lidt dumt spørgsmål, men hvis du vil lave det med hjemmesider i stedet, hvad er så forskellen til et "normalt" webhotel? såsom one.com/da eller surftown.dk
Nu er jeg ikke selv it-mand, så kan godt være at det er et lidt dumt spørgsmål, men hvis du vil lave det med hjemmesider i stedet, hvad er så forskellen til et "normalt" webhotel? såsom one.com/da eller surftown.dk
Prøv at gå ind på www.ning.com...så kan det være at du forstår trådstarters spørgsmål.