Hej med dig, Arbejder med at starte en pris-sammenlignings-side, men skal være lidt anderledes end dem som man kender i forvejen. (pricerunner.dk - edbpriser.dk etc.) Man skal have en mulighed for at vælge flere varer og finde hvor det er billigst tilsammens og hvor de enkelte varer er billigst. (Dog lidt mere avanceret, men det kan evt. forklares senere) Information om varer og pris skal uploades manuelt. Kan I anbefale nogen at lave pris sammenlignings sider? PS. Der er selvfølgelig mere information om hjemmesiden, til dem som er interreserede. |
Hej, det med at vise den billigste totalpris baseret på flere varer eksistere allerede hos EDBPriser
dog kan det være MEGET svært at få nødvendige prisfil-feed fra diverse forhandlere...
du skal tænke på at forhandlere har variable gebyrer / fragtudgifter, noget som næsten kun kan udregnes lokalt i shoppen.
så skal du kunne importere forskellige setups baseret pr. forhandler... det bliver MEGET omstændigt med mere end 300 forhandlere...
Hvad mener du med at varer skal uploades manuelt ?
sådanne systemer skal være 99% automatiseret hvis ikke 100% (hvis det er IT produkter så snakker vi over 100.000 produkter fra mere end 300 forhandlere i DK)
Det er dog ikke det store problem at køre sammen i en korrekt struktureret SQL database, matchet mod IceCat eller CNet (produktbeskrivelser+kategorisering og specs)
er der i øvrigt kapital bagved ideen ?
Hvordan skal siden finansieres ?
Det kræver desværre oftest en del penge og arbejde at få markedsført det, og det skal være et reelt alternativ til de allerede etablerede sider, dvs. stort antal produkter, stort antal forhandlere og ikke mindst MEGET gennemført system med de rigtige filtre osv.
udover EDBPriser og Pricerunner som tager sig godt betalt pr. klik hos forhandlerne, så er der omkring 10 andre gratis prisportaler som alle ikke rigtigt er blevet til det store, tiltrods for at de er gratis for forhandlerne...
du kender sikkert til dem der er.
bla.
evonax.dk (som proshop har brugt en formue på og ikke fået ordentlig færdig)
pribot.dk (tidligere ansat ved edbpriser som har startet denne, men kørt fast i det)
pricemania.dk (lavet af webmercs som primært har lavet tonsvis af it webshops)
listen er lang...
Det er naturligvis ikke for at skyde ideen ned, ideen er rigtig god, men den er omstændig.
såfremt du er interesseret er du velkommen til at skrive til mig på diondp@restyle.dk
jeg har arbejdet i mere end 5 år hos en større IT forhandler, herunder har jeg netop lavet en ny shop som er automatisk opkoblet til leverandører og IceCat, ligeledes generere den CSV og XML feeds til diverse prisportaler.
jeg har god erfaring med PHP og store SQL kørsler, XML og cronjobs.