Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Bloker alle resultater for..." - Nogen der har set det, og gjort brug af det?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Selvfølgelig kan det komme over tid, men det ville nu stadig være lettere ulogisk i mine øjne at tilføre endnu mere usikkerhed til deres algoritmer.

Jeg mener så modsat, det vil være logisk at inkludere "bruger-blokeringer" i algoritmen, ligesom CTR i forvejen er det. CTR/"Bounce Rate" kan også manipuleres, så i mine øjne kommer det ud på ét.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:09

Både CTR og antallet af blokeringer, skal selvfølgelig ses i forhold til en masse forskellige parametre. Inden for nogle brancher og på nogle søgeord, er en høj bounse rate, og antallet af folk der blokerer resultaterne meget mere udbredt end på andre søgeord og i andre brancher - og det ved Google godt. Så se ikke på om man har x-antal % i bounse rate, eller x-antal % blokeringer - se det i forhold til jeres konkurrenter. 

Der er mange ting som man kan gøre for at skade konkurrenterne, på nuværende tidspunkt - så at bruge dét at man fra Googles side, ikke indfører nye elementer i algoritmen, som dem med skumle tanker kan udnytte mod deres konkurrenter, er ikke et holdbart argument.

/ Emil

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:18

Emil Blücher:
så at bruge dét at man fra Googles side, ikke indfører nye elementer i algoritmen, som dem med skumle tanker kan udnytte mod deres konkurrenter, er ikke et holdbart argument.
Jeg taler hverken argumenter eller forudsigelser her, jeg taler hvad der på mig virker ulogisk ;)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:26

Det er klart at et tiltag som dette sikkert har med Panda at gøre og et signal om hvilken vej Google går i fremtiden, nemlig øget fokus på 'User Intent'. Husk den famøse udtalelse fra Google om at de snart vil vide hvad du vil sige søge før du selv ved det. Google samler enorme mængder bruger data sammen hver dag og ud fra dette kan de finde sammenhænge i forhold til et godt søgeresultat eller et dårligt søgeresultat, helt uden at skulle forholde sig til den umulige opgave det er at algoritmisk vurdere hvad der er godt eller dårligt indhold. Jo mere af denne slags data de har, desto mere kan de ekstrapolere over det.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:25

Jeg læste i en udtalelse fra Google - jeg tror det var Matt Cutts - som udtalte at brugerblokeringer allerede var et element i deres algoritme, dog kun som eksperimentelt indtil videre, da Google i længere tid har har tilføjelsen til Chrome "personal blocklist" kørende. Og netop disse blokeringer havde derangeret enkelte sider i meget voldsom grad, så meget at der var oprettet en hotline hvor man kunne bede om at få vurderet sin side manuelt for at få siden genindexeret på en relevant plads.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 03:03

hvad vis en gør det på Københavns kommune bibliotek skole computer . alle mulig steder vil det ikke være en super dårlig funktion vis en konkurrent går ind og spærre nogle af de steder folk meste bruger computer

som jeg forstår er det ikke ligefrem en funktion der er god , når det kan let misbruges , som jeg forstår funktion

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg giver Michael ret i, at det nok ville være noget tåbeligt af google, at lægge meget vægt på parametre der SÅ let kan manipuleres med...

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:49

Peter1982:

Jeg giver Michael ret i, at det nok ville være noget tåbeligt af google, at lægge meget vægt på parametre der SÅ let kan manipuleres med...

At det kan indgå i algoritmen betyder jo ikke, at det har en meget stor betydning - Googles algoritme er meget advanceret, og tager højde for flere hundrede små som store elementer. Og samtidig - hvem siger at det er let at manipulere med? Jeg tror ikke vi skal forvente nedslagtninger ift. ranking, fordi en enkelt procent vælger at blokere en given hjemmeside fra en helt almindelig branche. Men er blokerings-procenten alarmerende høj, er det en anden snak. 

Husk på at Google allerede har et hav af filtre for at modvirke snyd - og mange af dem er effektive, især når det kommer til nogle af de kreative ting som helt almindelige privatpersoner kan udtænke for at snyde. Lykkedes det alligevel for nogle ganske få at snyde, er det ikke noget som medarbejderne hos Google har søvnløse nætter over - så længe at tiltaget medfører generelt mere retvisende resultater.

Husk på at Google er en virksomhed som skal tjene penge - ikke en virksomhed hvis hovedformål er at hjælpe jer som hjemmesideejere. Derfor sker det ofte, at det går ud over nogle uskyldige, som eksempelvis får deres hjemmesider blokeret, uden at der er den mindste grund til det. Med andre ord: bliver Google bedre kan google tjene flere penge - og går det her udover enkelte uskyldige, er det bare bad luck. 

/ Emil

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)