Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Bloker alle resultater for..." - Nogen der har set det, og gjort brug af det?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg så for nogle dage siden "Bloker alle resultater for..", og det er noget jeg endnu ikke havde set før, og ej heller brugt.

Hvis man ikke ved hvad det er, så prøv følgende:

1. Gå ind på google.dk eller andet
2. Skriv et søgeord - eksempelvis Amino
3. Klik på det første resultat, eller et af de andre - det er irrelevant.
4. Gå nu tilbage via tilbageknappen i browseren.
5. Find nu det resultat du klikkede på.
6. Uden for det resultat skulle der nu gerne stå "Bloker alle resultater for hjemmeside.dk"

Det skal lige siges at man skal være logget ind på sin Google-konto.

...og lad nu vær med at blokere Amino.dk ;-) Det var blot et eksempel.

Jeg ved ikke hvor lang tid det har været til stede, og jeg ved heller ikke hvor mange der bruger det, men personligt vil jeg bruge det!

Kvalitet kommer til at betyde mere, og mere for hjemmesider, hvilket vi jo alle godt ved, men at man nu kan direkte blokere for websteder og aldrig mere se resultater fra det pågældende websted er jo tankevækkende.

Jeg har selv brugt det ved 3-4 websteder efterhånden, da indholdet på hjemmesiden var/er i så ringe kvalitet, at jeg ikke har behov for at besøge den hjemmeside igen på noget tidspunkt, da den viden, og det indhold der var på siden simpelthen ikke var noget som jeg kunne bruge.

Indholdet var dårligt, og ubrugeligt. Jeg gik naturligvis noget af det andet indhold igennem på siden, og de alle var i samme ringe kvalitet, og derfor blokerede jeg siden.

På nogle af mine hjemmesider får jeg ofte besøgende fra samme personer, og det er ikke folk der er kommet ind på siden DIREKTE, men derimod via Google. Hvis disse ikke bryder sig om min side, eller det indhold jeg nu levere, så kan de blot blokere siden, og dermed aldrig komme igen via google i al fald.

En tanke til det er, at det kan være potentielt tabt indkomst i fremtiden i form af reklamer, og annoncer på siden. Oftest vil man jo gerne have at de besøgende kommer igen, så man eksempelvis kan tjene penge på de besøgende igen, og igen, og igen og igen etc..

Er der andre der har brugt det, og nogen der ved hvornår det er kommet til? Det er muligt at det er oldgammelt, men jeg har i hvert falde ikke lagt mærke til det før, og jeg har heller ikke set nogle snakke om det.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spørger du mig, er dette bare endnu et signal om, at google i langt større grad fremover, vil kigge deres besøgende over skuldrene. Alene det at Google bemærker, at man vender tilbage fra et resultat i deres SERP, som man har klikket på, signalerer at brugerne bliver kigget ovre skuldrene (og nej, man behøver ikke nødvendigvis at være logget ind hos Google)

Lur mig, om Google ikke også begynder at ligge mærke til, hvis en relativ høj andel af de besøgende vælger at blokere et af deres resultater som de viser frem - og derfor med tiden tager det med i deres algoritme. 

Jeg har skrevet lidt om, hvor jeg mener udviklingen peger hen imod - se evt. http://seoanalyst.dk/mennesker-er-en-del-af-googles-algoritme 

/ Emil

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:35

Ja, det er en interessant udvikling som bliver spændende at følge.

Den første dag jeg lagde mærke til funktionen var for ca. 2-3 uger siden.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 09:08

jeg har ikke lagt mærke til det før nu, men det er da klart en funktion jeg kunne finde påa t benytte mig af da jeg så fremover hurtigere vil få de resultater jeg vil have :)

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:16

Emil Blücher:
Lur mig, om Google ikke også begynder at ligge mærke til, hvis en relativ høj andel af de besøgende vælger at blokere et af deres resultater som de viser frem - og derfor med tiden tager det med i deres algoritme. 

Jeg vil tro, at Google allerede ved indførelsen af muligheden har inkluderet antallet af bruger-blokeringer i deres algoritme.

Jeg så for første gang linket "Blokér alle resultater for..." for en lille uges tid siden. Indtil videre har jeg dog kun set linket være en mulighed ved resultater/hjemmesider, som jeg ikke har haft nogen grund til at blokere for (Amino bl.a.) - omvendt, har jeg i søgninger set flere resultater/hjemmesider, hvor muligheden godt kunne have været nyttig, men hvor den ikke eksisterede. Det kommer nok :o)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:24

Jesper Nerløe:

Emil Blücher:

Jeg vil tro, at Google allerede ved indførelsen af muligheden har inkluderet antallet af bruger-blokeringer i deres algoritme.

Det kan være at i har ret, men for mig at se ville det være noget ulogisk at de tog sådan noget med i deres algoritme, da den er så nem at snyde med. Selvfølgelig hvis de tog den med ville de også skulle lave filtre som tog hånd om folk der bare gør det for at få fx en konkurrent ned, men de ville jo aldrig kunne få fat i alle snyderne, på samme måde som de heller ikke kan få fat i alle snyderne som bare klikker på AdWords.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:27

Det er så bare endnu en grund til at fjerne de sider på et domæne med ringe indhold og en høj afvisningsprocent. Delvist fordi, at vi med den seneste større algoritmeændring (Panda) fik at vide, at enkelte dårlige sider kunne skade et helt domæne, men nu også fordi, at en enkelt dårlig side kan føre til blokering af et helt domæne fra en ellers potentiel besøgende og derved potentiel kunde.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:36

KTJ-Media.dk:
Det kan være at i har ret, men for mig at se ville det være noget ulogisk at de tog sådan noget med i deres algoritme, da den er så nem at snyde med. Selvfølgelig hvis de tog den med ville de også skulle lave filtre som tog hånd om folk der bare gør det for at få fx en konkurrent ned, men de ville jo aldrig kunne få fat i alle snyderne, på samme måde som de heller ikke kan få fat i alle snyderne som bare klikker på AdWords.

Men er det ikke den virkelighed, Google dagligt står overfor - og har stået overfor, så længe SEO har eksisteret? :o)

Google kæmper hele tiden med at bekæmpe manipulation/forsøg på manipulation af deres SERPs, så det er jo ikke nyt, at de også skal have filtre til denne funktion.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:43

Jesper Nerløe:

KTJ-Media.dk:

Men er det ikke den virkelighed, Google dagligt står overfor - og har stået overfor, så længe SEO har eksisteret? :o)

Google kæmper hele tiden med at bekæmpe manipulation/forsøg på manipulation af deres SERPs, så det er jo ikke nyt, at de også skal have filtre til denne funktion.

Jo det er korrekt, men det betyder jo ikke at de så tilføre endnu flere steder hvor man så nemt som ingen ting kan snyde med det, så har de bare endnu mere at kæmpe med hvilket jo er langt fra godt for dem da de stadig gerne vil servere de bedste resultater. Selvfølgelig kan det komme over tid, men det ville nu stadig være lettere ulogisk i mine øjne at tilføre endnu mere usikkerhed til deres algoritmer.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:49

Halfdan Timm:

Det er så bare endnu en grund til at fjerne de sider på et domæne med ringe indhold og en høj afvisningsprocent. Delvist fordi, at vi med den seneste større algoritmeændring (Panda) fik at vide, at enkelte dårlige sider kunne skade et helt domæne, men nu også fordi, at en enkelt dårlig side kan føre til blokering af et helt domæne fra en ellers potentiel besøgende og derved potentiel kunde.

ahh, det er det nu ikke, og det passer nu ikke, jeg har enormt mange sider hvor der er høj afvisningsprocent, dette er af den ene grund at mange af mine sider er sider der kun bliver læst, og så går de tilbage igen for så at finde mere indfo eller ny info. her taler jeg fx om min ordbog.

Det samme mønster ser jeg på rigtig mange andre sider som jeg er indblandet i på den ene eller den anden måde. som også har en høj afvisningsprocent.

En af de sider på min hjemmeside som får rigtig mange besøg, og har rigtig gode placeringer, har en afvisningsprocent på 76, hvilket er noget højt hvis du spørger mig. andre sider har igen samme mønster men bare højere afvisningsprocent.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)