Hej, Jeg så for nogle dage siden "Bloker alle resultater for..", og det er noget jeg endnu ikke havde set før, og ej heller brugt. Hvis man ikke ved hvad det er, så prøv følgende: 1. Gå ind på google.dk eller andet Det skal lige siges at man skal være logget ind på sin Google-konto. ...og lad nu vær med at blokere Amino.dk ;-) Det var blot et eksempel. Jeg ved ikke hvor lang tid det har været til stede, og jeg ved heller ikke hvor mange der bruger det, men personligt vil jeg bruge det! Kvalitet kommer til at betyde mere, og mere for hjemmesider, hvilket vi jo alle godt ved, men at man nu kan direkte blokere for websteder og aldrig mere se resultater fra det pågældende websted er jo tankevækkende. Jeg har selv brugt det ved 3-4 websteder efterhånden, da indholdet på hjemmesiden var/er i så ringe kvalitet, at jeg ikke har behov for at besøge den hjemmeside igen på noget tidspunkt, da den viden, og det indhold der var på siden simpelthen ikke var noget som jeg kunne bruge. Indholdet var dårligt, og ubrugeligt. Jeg gik naturligvis noget af det andet indhold igennem på siden, og de alle var i samme ringe kvalitet, og derfor blokerede jeg siden. På nogle af mine hjemmesider får jeg ofte besøgende fra samme personer, og det er ikke folk der er kommet ind på siden DIREKTE, men derimod via Google. Hvis disse ikke bryder sig om min side, eller det indhold jeg nu levere, så kan de blot blokere siden, og dermed aldrig komme igen via google i al fald. En tanke til det er, at det kan være potentielt tabt indkomst i fremtiden i form af reklamer, og annoncer på siden. Oftest vil man jo gerne have at de besøgende kommer igen, så man eksempelvis kan tjene penge på de besøgende igen, og igen, og igen og igen etc.. Er der andre der har brugt det, og nogen der ved hvornår det er kommet til? Det er muligt at det er oldgammelt, men jeg har i hvert falde ikke lagt mærke til det før, og jeg har heller ikke set nogle snakke om det. Med Venlig Hilsen |
Spørger du mig, er dette bare endnu et signal om, at google i langt større grad fremover, vil kigge deres besøgende over skuldrene. Alene det at Google bemærker, at man vender tilbage fra et resultat i deres SERP, som man har klikket på, signalerer at brugerne bliver kigget ovre skuldrene (og nej, man behøver ikke nødvendigvis at være logget ind hos Google)
Lur mig, om Google ikke også begynder at ligge mærke til, hvis en relativ høj andel af de besøgende vælger at blokere et af deres resultater som de viser frem - og derfor med tiden tager det med i deres algoritme.
Jeg har skrevet lidt om, hvor jeg mener udviklingen peger hen imod - se evt. http://seoanalyst.dk/mennesker-er-en-del-af-googles-algoritme
/ Emil