Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykel Chip

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke hvr jeg skal poste dette indlæg, så det bliver her :) 

Jeg har fået en ide, som jeg selv anser som meget brugbar. 

De fleste kender til at miste og få stjålet en cykel. Det er mega irriterende, og sker som regel i de lidt større byer.. Jeg har selv været udsat for dette i kbh. Jeg kom derfor på den ide, at det må være muligt at lave en chip, som enten, bygges ind i stellet på cyklen, eller en chip man køber som så kan sættes på. Det sidste metode, er dog ikke så god, da det vil være muligt for tyvene at fjerne den. Jeg tænker derfor at chippen skal sælges til cykel producenterne. 

Chippen er en slags gps, som virker på den måde at man kan gå ind på en hjemmeside, som bliver lavet specielt til dette formål. Hvor man kan se hvor sin cykel befinder sig. ens chip, får samme nummer som ens stel nummer på sin cykel, og taster dette ind, hvor efter man så kan se sin cykel på et kort. 

Det vil også være en fremragende løsning for forsikringsselskaberne da de uden tvivl vil spare en masse penge. 

Politiet vil også se dette som en god løsning, da tyveri på cykler uden tvivl vil falde.. 

Håber i vil komme med gode råd og evt kritik af min ide.. 

Mvh

Daniel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 18:04
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:11

Det er sku da surt.. ! :) 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:22

Jeg har selv tænkt tanken, men da sådan en chip kræver batteri, tror jeg ikke at det er noget som den almindelige hverdagscyklist vil være interesseret i. Skal man montere en chip på en cykel, så skal den jo helst sidde skjult, og de eneste steder det egentligt kan lade sig gøre, er i enten kronrør eller i kranken, og da det kræver viden at komme derind for at skifte batteri, tror jeg helt ærligt ikke at det vil være aktuelt.

Jeg er i øvrigt selv cykelmekaniker, så ved hvad folk kan selv og hvad de ikke kan.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 18:44

Hej

Der findes en chip som blver brugt til sukkersyge i udlandet den kan sense flow i ledninger og i vand ledninger endvidre kan man kommunikere 2 vejs i forhold til andre komponenter og flowet giver en energi sådan at den ikke behøver strøm.

Jeg vil ikke ødelægge tråden her men blot tilade mig at komme med et indput.

Preben

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  onthecloud-marketing.com Skrevet kl. 18:49

Det er opfundet. Så desværre.

Kan ikke lige huske linket. Men det findes via Google.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 19:05

Jim Andersen:

Det er opfundet. Så desværre.

Kan ikke lige huske linket. Men det findes via Google.

Man kan jo kalde det konkurrence eller vidreudvikling, ser det kun som en fordel at den er opfundet ?

Preben

Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:26

Ideen er god og jeg har selv haft den oppe og vende.

Min konklusion blev dog hurtigt at en GPS-chip /løsning ville nok være ret dyr at lave. Den skal have strøm fra et sted og så virker den kun udendørs.

Derimod har jeg tænkt på noget RFID chips som indeholdte fx. cyklens stelnr. Hvis/når cyklen blev stjålet så blev dette stelnr. registeret i en offentlig database.

Udover at politiet skulle have en RFID læser, kunne man evt. også opsætte RFID-læsere ved grænserne ud af landet. Så skulle den give et udslag hvis RFID/stel nr. fandtes i databasen.

Håber du kan bruge det til noget?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:21
Har lige købt en gps tracker fra en engelsk virksomhed. Kostede 1000,- og er kamufleret som en baglygte. Virker perfekt MEN der er stor mulighed for at fintune konceptet, de havde slet ikke arbejder med branding, deres logo og webshop var fordærdeligt. Tror virkelig der kunne vlre salg i dette hvis det blev markedsført ordentligt.

Sig til hvis du skal bruge en grafiker og kommunikatør i din udvikling.

- Filip Lund
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)