jeg ved ikke hvr jeg skal poste dette indlæg, så det bliver her :) Jeg har fået en ide, som jeg selv anser som meget brugbar. De fleste kender til at miste og få stjålet en cykel. Det er mega irriterende, og sker som regel i de lidt større byer.. Jeg har selv været udsat for dette i kbh. Jeg kom derfor på den ide, at det må være muligt at lave en chip, som enten, bygges ind i stellet på cyklen, eller en chip man køber som så kan sættes på. Det sidste metode, er dog ikke så god, da det vil være muligt for tyvene at fjerne den. Jeg tænker derfor at chippen skal sælges til cykel producenterne. Chippen er en slags gps, som virker på den måde at man kan gå ind på en hjemmeside, som bliver lavet specielt til dette formål. Hvor man kan se hvor sin cykel befinder sig. ens chip, får samme nummer som ens stel nummer på sin cykel, og taster dette ind, hvor efter man så kan se sin cykel på et kort. Det vil også være en fremragende løsning for forsikringsselskaberne da de uden tvivl vil spare en masse penge. Politiet vil også se dette som en god løsning, da tyveri på cykler uden tvivl vil falde.. Håber i vil komme med gode råd og evt kritik af min ide.. Mvh Daniel |
needit:Jeg har fået en ide, som jeg selv anser som meget brugbar.
Super ide men du er bare lidt for sent ude!
Dagens nyhed på ingeniøren
http://ing.dk/artikel/123601-gps-tracker-til-cykel-bygges-ind-i-styrepinden
Ravn