Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idehatten - jeg skal bruge forslag til ny app.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg går på aalborg universitet. Via aalborg universitet er jeg tilmeldt et iværksætter kursus, som går fra 4 nov. kl 18.30 og 54 timer frem. Vi bliver 60 i alt, og bliver delt op i 3 mandsgrupper. I hver 3 mandsgruppe skal vi fremstille en app eller software. Vi starter med at lægge en plan for hvilken funktioner vores app/software skal have. Når Det er gjort så har vi nogle programmører til rådighed der hjælper os med at få app'en/softwaren til virkelighed.

Har i nogle korte forslag til hvilken funktioner vi kan arbejde ud fra?

Et eksempel kunne være at vi lavede en app til diskoteker. Hvor du kan byde på at komme først ind, hvis nu køen er lang.

Håber i har nogle kreative ideer.

Mange hilsner Simon

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 47
Fra  TieMan.dk Skrevet kl. 18:15

Hej Simon 

En lille sjov ide' til app kunne være et drikkespil, det er bare at tænke sjovt og kreativt evt. gå ud fra eksisterende drikkespil og lave dette om til en app :) 
- men jeg ved ikke hvor stort projekt i skal lave, dette var bare en lille ide' :)

Brug for et billigt slips eller en butterfly? Tjek TieMan.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 18:30

Simon:

Hej alle aminoer.

Jeg går på aalborg universitet. Via aalborg universitet er jeg tilmeldt et iværksætter kursus, som går fra 4 nov. kl 18.30 og 54 timer frem. Vi bliver 60 i alt, og bliver delt op i 3 mandsgrupper. I hver 3 mandsgruppe skal vi fremstille en app eller software. Vi starter med at lægge en plan for hvilken funktioner vores app/software skal have. Når Det er gjort så har vi nogle programmører til rådighed der hjælper os med at få app'en/softwaren til virkelighed.

Har i nogle korte forslag til hvilken funktioner vi kan arbejde ud fra?

Et eksempel kunne være at vi lavede en app til diskoteker. Hvor du kan byde på at komme først ind, hvis nu køen er lang.

Håber i har nogle kreative ideer.

Mange hilsner Simon

Umiddelbart bør du først og fremmest tænke funktionalitet :-) - Hvis din app har den rette funktionalitet har den helt sikkert også et stort marked.

Hvad ideen er ved jeg desværre ikke :-) (de har en tendens til at være mange penge værd de funktionelle ideer)

Jeg synes faktisk din diskoteksapp, omend den er lidt speciel er o.k. - Spørgsmålet er mere hvordan den vil modtages :)

Hvad med en auktionsapp på biografbilletter? Så hvis en biograf har ledige pladser udbydes billetterne via mobilen de sidste 40 minutter inden filmen. Startpris på 40% af normalpris el. lign. og så eftersom der bliver 'færre og færre' pladser tilbage via auktionen så stiger prisen (lav en simpel algoritme til dette?)

Lidt ala dit koncept bare indenfor biograf-segmentet :-) 

Ha' en god dag.

... go held og lykke med det :)

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:11

Ja, eller kig på et af de amerikanske sites som f.eks. dette og find inspiration der

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 22:26

Jeg har på min blog A 1000 ideas, beskrevet en app-ide der går på at lave en babyalarm-app, den må i da gerne kaste jer over, eller blive inspireret af. Det er ide nr 5

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 09:43

Tak for alle jeres ideer, det fik min tankegang sporet hen på noget andet. Hvis mit team løber af med sejeren, så skal jeg nok underrette jer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Hej Simon.

Det lyder rigtig spændende. Må man spørge hvad du studerer ? :-)

Uden at have et konkrekt bud på en app, så betragter jeg 'spil' som altid være en sikker vinder.
Hvad jeg synes der er fælles for alle de spil med succes, er, at de har et stort antal baner/udfordringer, til en lille pris. Value for money :-)

En anden idé kunne være en app, der fungerer som en lille "log-bog" over sin færden. vha. geo-tracking.
Simpelt forklaret: GPS-funktionen i iPhone finder brugerens placering hver 5-10-15-30 (brugerdefineret) minut, og gemmer. Disse koordinator kan så evt. overføres til et kort.
App'en vil være nyttig for folk som har svært ved at huske hvor de befandt sig på et given tidspunkt, eller for turister i storbyer, som har svært ved at finde tilbage til bilen :P

Held og lykke med projektet herfra.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 15:33

Selvfølgelig - jeg læser GBE (Global Business Engineering). I forhold til konkurrencen er det kun det innovative aspekt der relatere til min studieretning.

Din idé med at spil er en vinder tror jeg også at du på sin vis har ret i. Jeg er spændt på hvordan weekenden kommer til at forløbe!

Har i flere ideer vil jeg gerne hører dem.

Mange hilsner Simon  

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 10:30

Jeg lovede nogle af jer at fortælle om resultatet til startup weekend. Weekenden gik super godt! Vi var 70, hvor der blev fremlagt 27 ideer. 10 af ideerne blev valgt at arbejde videre med. Vi havde nogle gode 56 timer, hvor der blev arbejdet intenst! Hvilket resulterede i at mit team vandt de 10.000 kr. 

Mange hilsner Simon

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:36

Tillykke med det! :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)