Nej, det er ikke sådan skribenter arbejder.De 380 ord er der skrevet flere udkast til til, før den endelige udgave kom på plads. Det handler om at få en præcis indledende briefing fra kunden, og sende et udkast til kunden, som giver feedback, så den endelige udgave kan blive skarp og svare til kundens forventninger.
Det er ikke 1-2 timers arbejde, der er tale om. Det er en længere proces.
Nej, det er ikke sådan skribenter arbejder.De 380 ord er der skrevet flere udkast til til, før den endelige udgave kom på plads. Det handler om at få en præcis indledende briefing fra kunden, og sende et udkast til kunden, som giver feedback, så den endelige udgave kan blive skarp og svare til kundens forventninger.
Det er ikke 1-2 timers arbejde, der er tale om. Det er en længere proces.
Nu kender jeg ikke noget til det, men som du selv siger.
Først skriver du 380 ord, når man arbejder med sprog og tekst tager det ikke langtid.
Der kan nemt ligge 8-9 timers arbejde i en pressemeddelelse. Du får en længere briefing fra kunden på telefon. Så researches på den ydelse, produkt eller begivenhed som pres.med. skal handle om. Derpå skriver du flere udkast til dig selv før du har noget kvalitet, der kan sendes til kunden. Efter denne feedback laver du endelig udgave.
Husk: en del af arbejdet som skribent er hurtigt at få et overblik over firmaet, profilen og produkterne før du er istand til at skrive noget kvalificeret for kunden. Og ofte er det firmaer, som er i brancher, som er ret ukendte for en skribent. Derfor RESEARCHER jeg altid.