Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback, Ideer osv. til min nye Webshop :o)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 24. Sep 11
Indlæg ialt: 40
Fra  MacDesign Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg har stort set lige åbnet op for min nye webshop, men jeg synes det er svært at få feedback fra folk ang. hvad der mangler, designet osv.

Så jeg håber i vil komme med lidt kritik/ros, inputs mv. om hvad der skal gøres ekstra på siden.

Evt. nogle råd som vil gøre at den skiller sig ud fra mængden, da der jo er stort konkurrence på dette markede.

Siden hedder http://www.MacDesign.dk (sub domæne http://www.design4iphone.dk) 

Så jeg ville blive glad hvis i lige ville bruge et par minutter på at kigge på siden og komme med forslag.

God weekend.

Mvh. Robin

Med venlig hilsen
Robin - www.MacDesign.dk

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:48

Hej, Robin.

Jeg kiggede lige din hjemmeside igennem.

Det jeg bed mærke i, var, at hjemmesiden ikke er særlig "mac-agtig", når man tænker på, at det er en hjemmeside der sælger mac/apple tilbehør. For mig er nøgleordet for Apple's produkter ENKELTHED.

Derfor ville jeg nok vælge nogle andre farver. Sort, Grå, Mørkeblå, Hvid, som man let associerer med Apple. Derudover ville jeg lave en vandret menu med 3 punkter: Produkter, Info, Kontakt og slette den venstre sidebar. Lav den vandrette menu med dejlige runde kander og store knapper med de 3 punkter. Ligeledes burde topbanneret have runde kanter og andre farver. Topbanneret synes jeg personligt ligner et kommercielt nyhedsbrev, som man let har lyst til at klikke væk fra. "Discountpriser" og "forsendelse fra kun 9,-" er også for typiske sætninger, til at de bliver siddende i hukommelsen. Lav i stedet noget sjovt, som man let husker. For eksempel et Apple-logo og et skyggebillede af Steve Jobs der er ved at spise et billede af Apple-æblet. Eller lave noget "pacman-look-a-like" med Apple-æblet som Pacman, der prøver at spise et af dine produkter (skal helst ligne de typiske gule bolde, men en møtrik, et simkort eller andet må kunne bruges.)

ENKELTHED kan ikke understreges nok og burde være gennemgående på hele sitet. Derfor ville jeg fjerne søgefunktionen, da den er overflødig eftersom vi ikke snakker om hundreder af forskellige produkter og begrænsede indlæg. Det er da sand Apple-filosofi ikke at have noget overflødigt. Jo enklere, desto bedre.

Hvis det er svært at visualisere, udarbejder jeg gerne en illustration af nogle af forslagene.

Og eftersom dit site ikke kun sælger mac-tilbehør men også tilbehør til Apples øvrige produkter, ville jeg da overveje at skifte domæne. Eksempelvis er appledesign.dk ledigt.

Håber at du kan bruge noget af det :-)

Held og Lykke

- Oscar

Fra Kastrup
Tilmeldt 24. Sep 11
Fra  MacDesign Skrevet kl. 22:59

Hej Oscar :o)

Først vil jeg sige rigtig mange gange tak for din grundige vurdering af min side og dine rigtig gode forslag.

Det første jeg har gjort efter at have læst dit indlæg, er at bestille domænet AppleDesign.dk da det efter min mening giver helt klart bedre mening i forhold til de produkter, da der pt. jo mest er iPhone og en del færre produkter til Mac (Er selvfølgelig bestilt mere hjem, men lægger først op på siden når det er på lager).

Jeg skriver til dig på mail :-)

Og igen tak.

Mvh. Robin

Med venlig hilsen
Robin - www.MacDesign.dk

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:12

Helt enig med de andre i at Landingpage kunne være bedre

DU SKAL !

have et bedre logo:) 

Fra Kastrup
Tilmeldt 24. Sep 11
Fra  MacDesign Skrevet kl. 23:18

Jeg er allerede i gang, grunden til den er lavet så simpel og meget orange er pga. den skulle virke billig / discount, så jeg tager alle jeres gode råd til mig :o)

Kom gerne med flere.... 

Med venlig hilsen
Robin - www.MacDesign.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg mener at "discount look" er et forkert approach.. Dem som vælger at købe Apples produkter bliver typisk ikke segmenteret i den gruppe som køber det på baggrund af pris.

Derimod køber folk jo Apple på grund af design, kvalitet og enkelthed samt status.

Det er derfor elementer du bliver nødt til at tage højde for i dit design.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:27

Hej Robin

Siden ser ud til at være lavet i OsCommerce (eller Unique Systems) - er det korrekt?

Jeg vil klart anbefale dig at skifte til PrestaShop i stedet, hvor du nemt kan få et meget flottere design, der bedre passer til dine produkter. OsCommerce er outdated og meget tungt at vedligeholde og opdatere, med mindre man er php-kodenørd, der synes det er sjovt at sidde og pille i kode og teste ALT hver gang man retter noget (og du skal jo fokusere på din forretning). Der er en funktion i PrestaShop til at skifte fra OsC til PrestaShop - har dog ikke prøvet den, da jeg skiftede længe før den fandtes.

mvh

Ann Karina

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Kastrup
Tilmeldt 24. Sep 11
Fra  MacDesign Skrevet kl. 23:30

Thomas Kjærgaard:
eg mener at "discount look" er et forkert approach.. Dem som vælger at købe Apples produkter bliver typisk ikke segmenteret i den gruppe som køber det på baggrund af pris.

Du har helt ret, min primære tanke med "discount" er priserne og det er grundet at 99% af varerne på siden er uorginalt tilbehør.

Med venlig hilsen
Robin - www.MacDesign.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 24. Sep 11
Fra  MacDesign Skrevet kl. 23:32

Presta:
Siden ser ud til at være lavet i OsCommerce (eller Unique Systems) - er det korrekt?

Hej Ann Karina,

Er der ligeså nem integration med f.eks. PayPal i PrestaShop?

Jeg er rimelig OK med PHP programmering, men du har helt ret i det er meget tidskrævende med OsCommerce når man skal rette og teste.

Desuden ser det også ud til PrestaShop er en del mere up to date med design osv.

Med venlig hilsen
Robin - www.MacDesign.dk

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:37

Hej Robin

Ja, der findes utallige betalingmoduler i PrestaShop som standard også PayPal - og den helt klare fordel ligger i modulopbygningen, hvor man blot installerer og evt. konfigurerer et modul - frem for i OsC som jeg husker det, hvor man uploader filer i forskellige mapper og risikerer, at noget andet ikke virker, når man tilføjer en ny feature (det brugte jeg i hvert fald lang tid på, da jeg kørte OsC)

Og PrestaShop er rigtig godt med mht. til standardfunktionalitet. Kig på prestashop.com og tjek demo af Front- og backend:-)

Der findes også et godt forum (jeg skriver der konstant og det samme gør andre presta-folk) samt en blog med tips og tricks på prestatips.dk

mvh

Ann Karina

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)