Hej :-) Jeg har stort set lige åbnet op for min nye webshop, men jeg synes det er svært at få feedback fra folk ang. hvad der mangler, designet osv. Så jeg håber i vil komme med lidt kritik/ros, inputs mv. om hvad der skal gøres ekstra på siden. Evt. nogle råd som vil gøre at den skiller sig ud fra mængden, da der jo er stort konkurrence på dette markede. Siden hedder http://www.MacDesign.dk (sub domæne http://www.design4iphone.dk) Så jeg ville blive glad hvis i lige ville bruge et par minutter på at kigge på siden og komme med forslag. God weekend. Mvh. Robin |
Hej, Robin.
Jeg kiggede lige din hjemmeside igennem.
Det jeg bed mærke i, var, at hjemmesiden ikke er særlig "mac-agtig", når man tænker på, at det er en hjemmeside der sælger mac/apple tilbehør. For mig er nøgleordet for Apple's produkter ENKELTHED.
Derfor ville jeg nok vælge nogle andre farver. Sort, Grå, Mørkeblå, Hvid, som man let associerer med Apple. Derudover ville jeg lave en vandret menu med 3 punkter: Produkter, Info, Kontakt og slette den venstre sidebar. Lav den vandrette menu med dejlige runde kander og store knapper med de 3 punkter. Ligeledes burde topbanneret have runde kanter og andre farver. Topbanneret synes jeg personligt ligner et kommercielt nyhedsbrev, som man let har lyst til at klikke væk fra. "Discountpriser" og "forsendelse fra kun 9,-" er også for typiske sætninger, til at de bliver siddende i hukommelsen. Lav i stedet noget sjovt, som man let husker. For eksempel et Apple-logo og et skyggebillede af Steve Jobs der er ved at spise et billede af Apple-æblet. Eller lave noget "pacman-look-a-like" med Apple-æblet som Pacman, der prøver at spise et af dine produkter (skal helst ligne de typiske gule bolde, men en møtrik, et simkort eller andet må kunne bruges.)
ENKELTHED kan ikke understreges nok og burde være gennemgående på hele sitet. Derfor ville jeg fjerne søgefunktionen, da den er overflødig eftersom vi ikke snakker om hundreder af forskellige produkter og begrænsede indlæg. Det er da sand Apple-filosofi ikke at have noget overflødigt. Jo enklere, desto bedre.
Hvis det er svært at visualisere, udarbejder jeg gerne en illustration af nogle af forslagene.
Og eftersom dit site ikke kun sælger mac-tilbehør men også tilbehør til Apples øvrige produkter, ville jeg da overveje at skifte domæne. Eksempelvis er appledesign.dk ledigt.
Håber at du kan bruge noget af det :-)
Held og Lykke
- Oscar