Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af triathlon webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går rundt med idéen om at opstarte en triathlon webshop, grunden til dette er følgende:

• Sporten gennemgår en kæmpe fremgang
  • Triathlon er en grejsport
  • Jeg er selv utrolig passioneret om sporten, og bruger derfor en del tid for at se på hvad der tilbydes derude.

Der findes kun, så vidt jeg ved to danske triathlon specifikke shops, og begge har jeg ikke haft de bedste oplevelser med. Det er dog kun den ene jeg endte med at bestille fra, og der var service niveauet virkelig lavt, der gik utrolig lang tid før min pakke blev afsendt.

Jeg er aktiv på et forum hvor vi diskutere triathlon, igen her er det ikke kun tri-specifikt forum, men det er faktisk opstartet som et cykelforum. Men af hvad jeg kan fornemme, så bliver mange ting købt i udlandet, da det er billigere, der er vel ikke så meget og stille op her?

Jeg ved heller ikke rigtigt hvordan jeg skal starte, jeg har selvfølgelig idéer til hvilket mærker jeg godt kunne tænke mig at sælge, men hvad skal jeg være opmærksom på? Kan man evt. købe ind via udlandet for at opnå bedre priser?

Det her er noget jeg vil køre ved siden af mit studie, og det er ikke min tanke at gøre det til primær indtægtskilde.

Jeg ser utrolig meget frem til at få lidt kritik fra jer!

Såfremt i skal bruge lidt flere af mine tanker/idéer så skriv.

Patrick

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13

Forretningsideen er godt set- der er fremgang i sportsgrenen, så markedet vokser.

Jeg søgte lidt på det, her er der en kombineret forum+ store/butik for triatleter. Den ser egentlig meget fed ud.

Måske er der inspiration at hente her  http://www.beginnertriathlete.com/

Tilmeldt 12. Jul 10
Skrevet kl. 16:22

Tak for svaret, og ja, sporten vil gennemgå en kæmpe fremgang nu når det ikke er nok og have gennemført en marathon. Efter Challenge Copenhagen er blevet til, hvilket også er årsagen til den store fremgang, så er det det man skal have gennemført.

Jeg har kigget lidt på siden, og den ser interessant ud, har dog ikke stødt på noget med salg, kan være jeg ikke har kigget nok. Men jeg synes siden virker lidt kompleks. Jeg vil gerne holde det meget simpelt, og lige til. Eller ja, det ved jeg måske ikke helt endnu. Idéen med at kombinere forum og shop er heller ikke tosset, idet der er mangel på begge dele synes jeg.

Men inden jeg tager springet, har jeg nogle ubesvaret spørgsmål. Findes der en "guide" til hvordan man evt. kommer igang? Jeg tænker på om der er nogle ting der gør det mere simpelt og komme igang?

Som i nok kan se, er jeg rimelig grøn på det her område! :)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Mindre overvejelser mere handling :)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 08:37

Jeg synes du bør overveje at gå lidt videre med det... Evt. prøv at se om du kan finde en god leverandør.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 12. Jul 10
Skrevet kl. 13:53

Hej Kristoffer,

Tak for moralsk skulderklap! Smile

Det er helt sikkert også noget jeg vil gå videre med, mit problem er bare, jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe det med en leverandør an.

Først og fremmest skal jeg vel have noget på "sort på hvidt", som jeg evt. kunne fremlægge til en leverandør, eller?

Kan man kontakte leverandør i udlandet, og evt. spare penge den vej?

Jeg har snakket med en kammerat om det her projekt, og han gav mig en god idé om at prøve og finde et produkt jeg evt. kunne "kickstarte" med projekt med. Jeg er også kommet på noget som evt. kunne være meget interessant, og som evt. kunne sprede et budskab om det jeg gerne vil starte. Jeg er bare lidt i tvivl om man kan stole på folk på denne side?

Inden jeg køber større ind, vil jeg også gerne se om det gældende produkt lever op til en hvis kvalitet, jeg har ikke lyst til at starte ud med dårligt ry. Ville det evt. være en god måde og starte ud på?

Patrick

Fra Sorø
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Fra  TRANBERGS Skrevet kl. 15:09

Lyder spændende, sig til hvis jeg kan hjælpe med SKINS kompressions og recovery beklædning til Triatleter og andet godtfolk. Så har du da ihvert fald 1 leverandør ;o)

BRANDS: MASITA TEAMWEAR // SPORTDOC // SPORTQUIP // REUSCH // VISION TECHNOLOGIES // ERREA TEAMWEAR // SPIDERTECH // SKINS // WWW.ISPOSEN.DK

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 20:52

Selvfølgelig skal du gøre det. Det bedste udgangspunkt er at være passioneret omkring det. Men skal du have et godt råd: Din webshop bliver aldrig en realitet af at sidde herinde og læse!

Bevares - du kan finde ekstremt mange gode råd herinde, men det vil æde din tid at læse dem alle. Det er nu engang sådan at "doing something requires... doing something". For at minde mig selv om det, har jeg det her krus, som jeg bruger når jeg arbejder.

Kast dig ud i det. Du rammer nok ikke det perfekte i første hug - don't worry - be crappy. Kom i gang - hellere nu end på mandag.

Held og lykke med det

Morten Vadskær

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 23:05

Hej!

Først og fremmest er det en super idé. Jeg er selv i sportsbranchen og du må endelig skrive  en PB hvis du mangler kontakt til en leverandør eller mangler produktviden, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)