Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slettede annoncer og SEO

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en portal med annoncer, hvor flere af disse enten bliver slettet af den der har oprettet annoncen eller af mig, hvis de er forældede.  Nu er det  sådan, at alle annoncerne bliver vist på en og samme side bare med et kald til et unikt id-nr.

Hvis en bruger eller Google for den sags skyld render ind i en annonce, som er slettet, så er der bare en kort tekst ala: annoncen er slettet bla. bla., hvor også titlen kun indeholder mit domænenavn. Naturligt nok, så fortæller webmastertools mig, at jeg har X-antal sider med en identisk titel.

Og nu til spørgsmålet: Er det lige meget, fordi siden med det slettede ID / tomme indhold  bare ryger i "glemmebogen" hos Google eller vil det give et forringet indtryk af sitets kvalitet  ?

Jeg håber, at mit spørgsmål er til at forstå.

Mvh. John

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 00:17

Personligt ville jeg lave et redirect til en side med denne besked i stedet for at have flere sider med samme indhold som nu. 

Burde være til forholdsvis nemt fikse i de fleste tilfælde, og så slipper du for at frygte ovenstående. 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 14:48

Rolf:
Personligt ville jeg lave et redirect

Ja, jeg har overvejet det samme. Men jeg er i tvivl om det så vil have en negativ effekt at redirecte til en side (f.eks. 404) når siden for de andre annoncers vedkommende er "sund" nok ?

Andre bud ?

Mvh. John

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:20

Er det ikke muligt kun at redirecte de "usunde" annoncer? 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 15:04

Tak for jeres svar.

Hvis jeg redirecter, så vil det jo stadig være et ens indhold bare fra en anden side ?

Jeg har nu gjort dette, at jeg i tilfælde af en slettet annonce har sat en

content="noindex,follow" 

Om det så er optimalt ?

Mvh. John.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:18

John J:
Hvis jeg redirecter, så vil det jo stadig være et ens indhold bare fra en anden side ?

Hvis du redirecter korrekt, så vil søgemaskinerne kunne se at du har flyttet siden og ikke bare henviser. På den måde får du ikke dobbelt indhold, idet du fortæller at siden, og indhold, er flyttet til en anden adresse.

Kig på redirect af typen 301.

/Brian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)