Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidl medarb har kopieret min webshop

Side 1 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop, hvor jeg for 5 mdr siden havde en medarb, som nu har kopieret min butik og sælger for 85% de samme varer som mig i den samme butiksopbygning og med de samme leverandører - fra Kina. Vi havde i hans kontrakt ikke nogen markedsføringsklausul om dette, men efter min mening er det dårlig markedsføringsskik ?

Og det burde vel kunne føre til pålæg om lukning af hans butik ?

Om ikke andet burde der vel gå mindst en periode på 1 års tid, inden han kan kopiere ?

Med venlig hilsen

Flemming Jensen

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Jeg mener at du har en sag uanset om der stod noget i hans kontrakt eller ej. Markedsføringsloven er gældende ligegyldig hvad..

Så hvis du kan dokumentere at han bruger viden han har fået ved hans ansættelse så mener jeg du har en sag.

Jeg ville tage kontakt til en advokat - pronto.

 - Kasper

Fra Gadstrup
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 61
Fra  Livsglædecentret Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Ikke at det er så meget hjælp.. oplever også at god markesførings skik, moral og etik smutter for en enkelt eller 2.

Har selv pt fat i advokat og domæne ankenævnet

PATRADE A/S

Tel:

+45 7020 3770

Fredens Torv 3A

Fax:

+45 7020 3771

DK-8000 Aarhus C

Mail:

info@patrade.dk

Denmark

Web:

www.patrade.dk

Måske kan det hjælpe dig videre?

God dag
Susanne Mikaella

prøv tantra - vejen til livsglæde, kærlighed og bedre sex

 

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at specielt når det er samme leverandør og stort set samme sortiment, så er der en god sag, havde han en anden leverandør, eller det kun var udvalgte varer var der ingen sag. Men det kan også afhænge af hvad kontrakt han har haft, hvis det er en standard funktionærkontrakt, er der ofte en pasus om at det er virksomheden der ejer den viden medarbejderen tilegner sig, så hvis han benefitter fra den viden uforholdsvis meget skal dette påvises og så er der en sag uanset om han bruger samme leverandør eller ej... men ja... det bedste råd er givet... ADVOKAT NU!!!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Seriøst ... kom videre! Du kan jo ikke gardere dig imod konkurrence, at den her konkurrent tilfældigvis har arbejdet for dig og derfor måske har et lille forspring er blot en detalje. Drop advokaterne og kom igang med at konkurrere istedet, hvis han er din eneste konkurrent så er du heldig :-)

Derudover kan du sagtens udkonkurrere ham, altså hvis hans bedste bud på at lave en forretning er at kopiere fra andre ville jeg bestemt ikke frygte ham :)

Men for at sige det kort, al den energi du bruger på en retsag og på at være tøssesur er meget bedre brugt på din forretning og på at tjene penge. Så se og kom igang:-)

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener nu ikke selv, at man generelt skal lade folk overtræde det ene og det andet lovbrud og hvis man ikke finder sig i at folk overtræder lovene, at så er man tøsesur. Hvor er så grænsen for, hvad man skal finde sig i.Nu er der snak om ophavsret og økonomiske tab. Man kan vel overleve disse lovbrud, men det er vel ikke ensbetydende med at man bare skal acceptere alt. Hvad så hvis det var en anden slags kriminalitet som vold og overfald - er man så også bare tøsesur - ikke efter min mening.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Kasper, Jesper og Mikalla

Ja, det er også sådan noget, som jeg er i gang med nu og undersøge, hvilke muligheder der er, bl.a. ud fra de ting, som i her har skrevet

Flemming

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 6 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Seriøst ... kom videre! Du kan jo ikke gardere dig imod konkurrence, at den her konkurrent tilfældigvis har arbejdet for dig og derfor måske har et lille forspring er blot en detalje. Drop advokaterne og kom igang med at konkurrere istedet, hvis han er din eneste konkurrent så er du heldig :-)

Derudover kan du sagtens udkonkurrere ham, altså hvis hans bedste bud på at lave en forretning er at kopiere fra andre ville jeg bestemt ikke frygte ham :)

Men for at sige det kort, al den energi du bruger på en retsag og på at være tøssesur er meget bedre brugt på din forretning og på at tjene penge. Så se og kom igang:-)

Jeg glæder mig til at kopiere alt hvad du laver uden at du klager.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

AngryBird:
Jeg glæder mig til at kopiere alt hvad du laver uden at du klager.


For det er jo det manden siger Smile 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:

Jeg har en webshop, hvor jeg for 5 mdr siden havde en medarb, som nu har kopieret min butik og sælger for 85% de samme varer som mig i den samme butiksopbygning og med de samme leverandører - fra Kina. Vi havde i hans kontrakt ikke nogen markedsføringsklausul om dette, men efter min mening er det dårlig markedsføringsskik ?

Og det burde vel kunne føre til pålæg om lukning af hans butik ?

Om ikke andet burde der vel gå mindst en periode på 1 års tid, inden han kan kopiere ?

Mig bekendt kan du intet gøre. Din tidligere medarbejder har ik brudt sig imod nogen love eller regler på området...

Havde du en klausul, som forbød ham at sælge lignende produkter i et år efter aftrædelse, så skulle du også kompensere vedkommende i det år. Dvs det ville have kostet en betragtelig sjat penge, at have sådan en klausul...

Det bedste du kan gøre, er at bruge din tid konstruktivt, dvs ik på advokater eller at være sur på vedkommende, men at udkonkurrere vedkommende. Han er en kopi af dit koncept, så sæt ham til vægs på den fede måde ;D

EDIT: Kan se Mikkel allerede har været inde på det samme...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 8 (78 indlæg)