Hej Andreasi!
Du skriver:
Hvad jeg ønsker at finde frem til er hvad forbrugerne efterspørger indenfor dette marked
Hvilket marked refererer du til? Online markedet/webshop-markedet? For det er dælme stort!! Hvis ikke - så præciser gerne.
Hvad mener du med at belyse den psykiske adfærd af konsumenterne? (Dette spørger jeg til fordi du ikke har interesse i at vide hvordan kunder bevæger sig rundt på et givent site (via analytics data))
Mht. validitet af dit online survey skema så er det og vil det være relativt lavt. På grund af følgende punkter.
1. Den vil ikke være repræsentativ (og hvis du kan skaffe antallet 700+ svar) så er der stadig en stor fejlmargin
2. Dine indsamlingskanaler (fx. amino hvor mange beskæftiger sig med online-handel) eller hvis du søgte på arto (hvor mange højst sandsynligt ikke gør det.
- Du vil altså sagtens kunne belyse hvordan visse konsumenter agerer online når de handler - men du vil ikke ud fra disse data kunne opstille en generel hypotese omkring konsumenters ageren på et givent marked - udfra din surveyundersøgelse alene.
Hvis såfremt du vil have en - med de midler man nu har som studerende - relativ valid undersøgelse. Så benyt dig af flere muligheder.
1. Survey undersøgelse (den er du igang med)
2. Interviews med webshopejere indenfor det marked du undersøger
3. Kvantitative data fra selvsamme webshopejere (og gerne flere webshopejere såfremt det er muligt) der vil afgive data om hvilke produkter de sælger mest, bevægemønstre på siden mv. (analytics data!)
4. Afgræns det du med sikkerhed ikke kan svare på - eller det du er nødt til at tage højde for. (Her er mange elementer - såsom flersidede checkout-sider vs single-page checkoutsider, kæmpe udsalgskampagner på ét site og ikke på et andet mv. mv.)
Du kan med fordel tage fat på Alan Bryman el. Bent Flyvbjerg omkring case studier og case studiedesign.
Du er simpelthen nødt til at afgrænse dig helt vanvittigt for at du kan få nogle data ud i den anden ende - du kan bruge til noget.
Ha en god dag :)
mvh
thasje