Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bliver disse annoncer accepteret af Facebook konstant?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer ..

Jeg har undret mig over noget .. Som nogen af jer måske ved, så har der gennem en længere periode, kørt annoncer på Facebook med salg af billige nike sko. Problemet er bare at disse sko ikke er ægte og du skal være heldig hvis du overhovedet modtager din vare du køber.

Det drejer sig f.eks om denne annonce:


Om nogle dage / uger kan du ikke længere finde denne hjemmeside mere, den har blot skfitet navn, men sælger stadig de samme produkter. Deres danske sprog er utrolig dårligt, men er dog blevet meget bedre, siden de første "snyde" webshops de fik op og køre. Du kan læse deres dansk på deres hjemmeside.

Har desværre et par venner, som er faldet i og har benyttet sig af disse fantastiske tilbud. Den ene modtog aldrig produktet han købte og har selvfølgelig heller ikke modtaget nogen penge retur.
Den anden modtog varen, men ja .. Skoene holdte vist en uge og man kunne tydeligt se at disse sko var fake.

Er der virkelig ingen måde at sætte en stopper for disse folk der står bag disse hjemmesider? Jeg kunne forstille mig, at der var utrolig mange folk der blev snydt. Jeg tror at de har haft mindst 10 forskellige hjemmesider med billige sko og facebook må da snart vide, at disse hjemmesider tager røven på folk.

Gør Facebook det udelukkende for at tjene penge? De må da have fået tusindvis af klager ..

Måske sidder der en ekspert på området, der ved lidt :) Synes ihvertfald det er trist for de folk der falder i og vælger at købe sko derfra.

Hav en god dag :)

Mvh
Martin

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en sag for rettighedsinnehaveren "nike"

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:

Det er en sag for rettighedsinnehaveren "nike"

Den del af sagen, som omhandler falske varer og overtrædelse af deres rettigheder.

Men den del, som har med snyd (manglende levering eller tilbagebetaling) og "den forvindende webshop" at gøre er vel ikke rigtig Nikes sag.

 - Kasper

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 38
Fra  Nielsens Bureau v/Anette Nielsen Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen Anette Nielsen, Nielsens Bureau
PS: Læs min gratis e-bog Adwords for absolut begyndere

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Så vidt jeg ved, er dette allerede blevet gjort. Problemet er at hver måned, kommer der en ny hjemmeside, der sælger det samme, til samme priser osv. Det er 100% de samme, som blot åbne ny hjemmeside hele tiden ..

Det ærgeligt at facebook lader dem have disse annoncer, når det er så tydeligt at de snyder folk.

mvh
Martin

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet ligger naturligvis i, at det er svært for facebook at skille alle svindlerne fra...men jeg tror ikke du skal regne med, at facebook bevidst lader disse annoncer ryge gennem deres filter udelukkende for at tjene penge på dem. 

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er hurtigt og overfladisk kig på hvem der står bag en side som den du nævner her leder til firmaer i Kina som ejer siden og kinesiske betalingsgateways der står for håndteringen af kreditkort.

Mere konkret, websitet er hostet af http://sharktech.net/ i Denver og tilsyneladende ejet af de samme som er indehavere af http://bizcn.com/ mens betalinger håndteres af "Hichina Zhicheng Technology LTD"

Jeg tror godt man kan regne med at de bruger alle kneb for at omgås filtre og blokeringer og at forbrugerombudsmanden reelt set ikke kan gøre ret meget ved dem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at disse shops skyder op, og bliver lukket ned er, at Nike får overdraget domænerne, når de krænker deres varemærke, eller Nike får lukket ned for disse webshops, fordi de sælger kopivarer.

Så når en shop lukker, så åbner bagmændene blot en ny...

Og det gælder jo ik kun Nike sko.

Ugg støvler
Canada Goose jakker
Moncler jakker
Louis Vuitton
Gucci
Burberry
Diesel
D&G
Ralph Lauren
Tommy Hilfiger
Ed Hardy
osv

De bliver alle plagieret konstant! Et smut på Google.com eller Google.dk afsløre, at selv Google linker til webshops med kopivarer...

Så i stedet for at bruge tiden på at hade disse annoncer, så kan man kun opfordre folk til, at benytte deres sunde fornuft... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, Facebook tjener jo penge på dem, men jeg tror nu også mere det er fordi de har svært ved at se hvem der er snydere, og hvem der ikke er.

  • Men hvis du ser en dårlig annonce, så gør følgende:
  • Hold musen over annoncen
  • Klik på krydset i højre hjørne
  • Vælg 'Skjul alle fra xxxx'
  • Vælg vildledende, eller hvad du synes der passer bedst

Der er noget man kan gøre, mange kender bare ikke den finte.

Jeg burde nok skrive et blogindlæg omkring det, for at gøre mere opmærksomme på det. Dét ville nemlig også komme problemet til livs på et eller andet tidspunkt er jeg sikker på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)