Har lige brug for lidt usødet feedback på en idé, som jeg netop har fået. Jeg kan ikke blive enig med mig selv om den er genial eller blot helt gal. Børn i Afrika sulter. Jeg vil gerne gøre noget. Jeg kan selv give en ged hos Folkekirkens Nødhjælp http://giv-en-ged.noedhjaelp.dk/giv-en-ged Det batter ingenting. Jeg kan også forsøge at få en masse andre til også at give en ged, så batter det pludselig lidt mere. Jeg kan hverken danse, synge eller male, men jeg kan lave AdWords kampagner, så min idé er: Jeg sætter et 10 timers gavekort til Google AdWords optimering på højkant i en "øreauktion". Folk køber en eller flere geder og byder så ind med disse geder i en tråd på min hjemmeside www.onlineeffekt.dk. Højeste bud vinder gavekortet. Det 10 timers gavekort har en værdi på 7.000-9.000 kroner, så i al beskedenhed mener jeg faktisk, at folk med brug for AdWords hjælp (og dem er der mange af) burde kunne finde 250 kroner - de er ikke sikre på, at få noget for pengene - men er som minimum garanteret at de har støttet et godt formål. Men hvad tror du? Kunne du selv finde på at købe en ged og deltage i konkurrencen? Eller kunne du selv finde på at smide produkter eller tjenester af pæn værdi ind i mit "koncept"? Eller det blot mig som har mistet jordbindelsen og fuldstændig fejlvurderer, hvad folk gider kaste penge efter? Feedback, please. Jeg har skrevet reglerne til konkurrencen og er klar til at poste på min hjemmeside, men har pludselig fået kolde fødder for, hvad søren vil potentielle kunder tænke, hvis de senere ser et indlæg om geder på min hjemmeside? Mvh Troels. |
Jeg tænker at en købsbetinget konkurrence er ulovlig - du skal have tilladelse til at sælge lodsedler - også selvom de er lavet af ged :)