Hej venner. Jeg har fået en god ide og søger et bestillingssystem online. det skulle gerne være på en sådan måde at kunden (eller virksomheder) går ind på en webadresse med et login, hvor kunden kan bestille de varer der er tilgængelige for den enkelte kunde. Eks. (fiktivt) Fru Hansen har en allergi overfor hvidt brød (lidt plat måske :) ) Fru Hansens skal så kun have muligheden for at bestille mørkt brød. hvor imod Fru Sørensen Kun kan tåle hvidt brød, så skal mørkt brød altså ikke være tilgængeligt overfor fru Sørensen. Håber I forstår .. eksemplet er nok lidt plat :) Findes der sådan et system eller noget der ligner, gerne gratis eller billigt :) Mange hilsner Chris Nielsen |
Om det lige findes i den form du beskriver tvivler jeg på :) men du kan lave det med Drupal. Hvis Fru sørensen har en bestemt rolle, lad os sige at rollen hedder "Kunder der elsker hvidt brød", så kan fru Sørensen have den rolle. Fru Jensen der hader hvidt brød men elsker mørkt brød kan så have rollen "Kunder de elsker mørkt brød", og fru Hansen - der i øvrigt bor i en kælder - spiser mørkt brød til daglig men hvidt brød om søndagen kan så både have rollen "Kunder der elsker hvidt brød" OG rollen "Kunder der elsker mørkt brød".
Ved siden af det, skal du så have to nærmest identiske produkter (indholdstyper) og så giver du alle med den ene rolle adgang til kun at kunne se og bestille det ene produkt, mens alle med den anden rolle kun kan se og bestille det andet produkt og ... ja jeg tror du har fanget den :)
Lige på nær det et have to nærmest identiske produkter (indholdstyper), så kan du bruge drupal uden at få de største problemer.