Jeg er ved at skrive rejsebeskrivelser på min firmahjemmeside, og i den forbindelse vil jeg gerne vise nogle nogle kort ved brug af kort fra Google Maps.
Der står på Google Maps (Danmark), at
"... For virksomhedsbrugere stilles Google Maps til rådighed til udelukkende intern brug og må ikke videredistribueres kommercielt. Dog må kortdata åbnes og vises ved hjælp af Google Maps-API'en i henhold til vilkårene og betingelserne for API'en."
Hvad menes der? Må jeg bruge det eller ikke bruge det? Ich gefatte nicht ein Schiss...!
Godt spørgsmål. Forleden fik jeg den her side på min hjemmeside af en julenis-seo, og der tænkte jeg med det samme på om man må det. Jeg tror faktisk man skal vise den dynamiske version - altså ikke noget med en screen capture eller hvad det er der er lavet her.
- altså ikke noget med en screen capture eller hvad det er der er lavet her.
Okay, det begynder at give mening. Tjekkede dit link. Det lille Google Maps-kort over Aalborg og omegn, kan det kaldes dynamisk? Man kan ikke scalere eller køre i nogen af de 4 retninger. Men det er vel det, du selv er inde på, at den skal være dynamisk.
Nej, det er en julenisse, der må have taget en screen capture og uploadet den til mit sit for at minde mig om at min side mangler grafik og internt SEO. Jeg skal helt sikkert lige have lavet den om til dynamisk. Men havde glemt det igen :-)
Jeg tror den skal vises direkte fra deres website - altså embedded eller hvordan de nu tilbyder man gør det. Ikke noget med at tage en kopi og lægge op på hjemmesiden, medmindre det er på et firma-intranet (som jeg læser det).