Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QR koder til vCards/meCards

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have QR-koder på bagsiden af mit visitkort næste gang, og har derfor testet en række af de gratis tjenester, der tilbyder produktion af disse.

Problemet er dog at vCards kun virker korrekt på hver fjerde QR-scanner i app store, og meCards placerer sommetider "firmanavn" som "notat" i stedet.

Er der nogen, der har et godt fif til hvor QR koder bedst laves og om det skal være som meCard eller vCard?

Fra 8722
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 33
Fra  WEBSEC v/ Claus Dittrich Skrevet kl. 11:40

Hej Tommy

jeg synes ikke jeg har haft dette problem - har lavet mit Vcard som MEcard (da det fylder mindre). Det er lavet med

http://keremerkan.net/qr-code-and-2d-code-generator/

som jeg synes er meget god. jeg har IKKE brugt URL shortener - på nogen QR reader programmer vil man kunne se selve "shorten" koden og den sér ikke pæn ud - ala.. go7trRc.gl eller sådan noget lignende. Og så vil man blive spurgt om man vil åben hjemmesiden....

Folk der ikke er "teknik nørder" vil studse over denne kode, og måske tro at den fører til "noget farligt", istedet for til eks. DR.DK eller lignende.

Har også prøvet helt at undgå selve URL tagget i mit Vcard - og så skrevet URLén i kommentar feltet. Men desværre kan kun nogle QR readere detektere URLén som en URL selvom den står i kommentarfeltet. Så det er jeg gået væk fra igen.

Håber at du kan bruge det her.

Claus

Her kan du se firmaets MeCard: http://www.horsodan.dk/kontakt.html

og så har jeg vedhæftet mit visitkort med Mecard QR kode:

Velkommen til

min verden

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53

Tommy:
Er der nogen, der har et godt fif til hvor QR koder bedst laves og om det skal være som meCard eller vCard?

Jeg bruger vCard. Måske kan du bruge denne generator : LINK

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37

Hej Claus & Brian,

Tak for jeres svar.

Claus Dittrich:
Jeg synes ikke jeg har haft dette problem - har lavet mit Vcard som MEcard (da det fylder mindre).

Det er nok pga. valget af meCard. Jeg sad og arbejdede videre med det i går og kom frem til at meCard virker langt bedre på de forskellige scannere end vCards.

Så jeg fandt løsningen i at lave dem som meCards fra bunden og så ellers bare encode dem i en tilfældig generator.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)