Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! - pludselig advarsel om muligt malware ved adgang til mit site

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg håber inderligt nogen her kan forklare hvad der er sket / sker, og evt. rådgive mig om hvad jeg skal gøre. 

Har en simpel wordpress side der præsenterer min virksomhed, og i dag (ud af det blå), da jeg taster adressen ind for at gå til siden, bliver browservinduet rødt og skriver: "ADVARSEL. siden du prøver at gå ind på indeholder muligvis indhold fra siden drsheldon.org.pl, en side der er kendt for at distribuere malware. "

Det er dælme dårlig reklame! Hvordan kommer jeg hurtigst muligt af med det? Har ringet til min host (Dandomain) og de mener umiddelbart at jeg skal slette alt indhold og uploade igen, men kunne ikke se hvad der var galt. Jeg vil jo gerne sikre mig det ikke opstår igen. 

Jeg har ikke selv uploadet noget til siden de sidste 14 dage. 

siden er www.fenriserhverv.dk 

Nogen der har en ide?  

Tak

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 15:47

Fandt du en løsning?
Jeg får ingen advarsel når jeg besøger din side. 

 iPhone 6

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

har ikke fundet nogen løsning desværre.. 

Jeg fik kun advarslen en gang, men flere jeg har talt med siger den fås igen hvis man søger mit site gennem google og går den vej 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:00

Kig din .htaccess fil igennem for henvisninger til .pl og slet dem hvis der er nogle.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 19:50

Jeg får nu heller ingen advarsel, når jeg besøger siden. Jeg har dog selv oplevet noget lignende (dog ikke med Wordpress), hvor nogle hackere havde udnyttet en programmeringsfejl i en hjemmeside (et phplinkdirectory), der gjorde det muligt for dem at uploade skadelig kode. Det havde mere eller mindre inficeret alle siderne.

Så du kan være uheldig, hvis et af de plug-ins, du benytter, er dårlig kodet, eller du ikke får opdateret wordpress. Eller for den sags skyld din hosting udbyder ikke får opdateret softwaren på serveren eller har konfigureret den forkert.

Der findes services, der dagligt scanner din hjemmeside for malware (jeg sælger nogen af dem - og tillader at smide et link til de pågældende produkter: https://www.pesnax.eu/service/cart.php?gid=15) og advarer dig, hvis de finder noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21

Lige en opdatering. 

Jeg nåede at få beskeden om den nævnte advarsel fra 6 forskellige besøgende igår, men har siden ikke kunnet genskabe den. 

min .htaccess fil var tom. 

Har i dag haft min host til at se sitet igennem og de kunne ikke finde nogle indikationer på at sitet var inficeret. 

Status må være at jeg håber Google begik en fejl igår, og at det ikke længere er aktuelt, hvorfor jeg vælger at gøre intet medmindre jeg igen hører om en der får advarslen. 

Tak for jeres råd! 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 17:39

Og du benytter ikke reklame- eller andre indholdsnetværk?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Det ved jeg ikke lige hvad dækker over, men vil mene nej. 

Det er en wordpress installation og har kun følgende plug-in installeret: 

AddThis Social Bookmarking Widget

Google XML Sitemaps

WordPress Importer

WordPress SEO

Jeg har ikke kunnet opdatere til den seneste Wordpress installation da min host kun tilbyder en 4.xx MySql eller hvad det hedder :)  Ja, jeg er ikke IT haj. 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:23

We will fix your problem for free

just pop me a mail with your details

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28