Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum - bogføring problem

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det holder da for ex. 1: microsoft - på et tidspunkt løb updateringer til windows 95 - 98 og Millenium vel ud - og så røg man i alvorlig risiko hvis ikke man købte en ny windows version - stakkels den der stadigt kører windows 95. Jeg tror den holder fuldt ud med pris for update. Det handler vist om tid - det man har købt og tiden man har kunnet bruge det skal stå i fornuftigt forhold, ellers KAN forbrugerrådet blande sig.

Ex 2: TDC solgte mig for 20 år siden hybridnet - hvor mange andre i kvarteret bare lejede. For nogle år siden satte de prisen ens for brugen af kabel tv/hybridnet ens for ejere og lejere. Jeg brokkede mig til forbrugerombudsmanden, men han konkluderede, at jeg havde fået value for money i den prisnedsættelse jeg havde haft under årene, og firmaet var berettiget at agere som de gjorde for at tilpasse sig nutiden. Bad luck

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14

Jer er nu ret sikker på, at den holder i retten.

Og come on, det er kun peanuts du skal betale for en opgradering.

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:12

til  pehrson:  

den  version 2 er  anskaffet  til  de  styresystemer  som  var gældende  på  det  tidspkt   95 98  ME XP     og  så skal man da  bare  holde  liv  i  en  xp  og  have  et stykke  hardware  som modsvarer  det  så  kan der køres  version  2.9.8  som  seneste hedder  til  evig tid;   til evig tid  som  der synges i julesalmen.

men   til  dig  vil  jeg  da  sige,  at  nu  er  du  jo  advaret  om  at  det  du  gør  er  IKKE  rettidig  omhu -  så  når  du  står med  et  smadret  kundekartotek  .  så er  det  under fuld viden  at  du  handler.  Det  kunne  også  være   din  momskode,  der  var  gået  i  frys  så  du  hverkan  komme   frem  eller tilbage.  Du kan  ikke  rette  moms-%  igen  til  25%  - og  der  beregnes  ikke  moms  på  kontiene.

Det  som  var  stilbruddet  i  vista og senere  7´eren   var  princippet   om   programmet   ...exe filen   skulle  installeres  i een mappen   mens  afledte  data  som  de  oprettede  regnskaber  placeret i nr.´ede mapper  skulle  placeres  i  et andet mappe  område.  At Microsoft  får  en  sådan  lyst  -  forpligter  da ikke  alle  andre  spillere  til  at  følge  med og  indrette  alt efter  Bill  Gates forgodtbefindende  bagudrettet.    At  Sten  Hjelmstrand  gjorde det  fremadrettet  med  udsendelsen  af  version 3  var  da  kun  naturligt.

det  ville  jo  svare  til   at  microsofts  Office  97  (var  der  ikke  een  der  hed  det)  at  den  skulle  gratis  opdateres  til  at  holde mål  nutidens  nyeste  windows program .   Det  tror  jeg  faktisk  ikke  det  kan  om  nogen  ligger  med en  97  -  så  de  jo prøve  det  på  en  win7.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 01:21

Cookie
Du kan ikke sammenholde et computerprogram og en tv-ydelse.

Cookie & ivaerksaet
Microsoft kan gøre som de gør, fordi det står i betingelserne for brug af produktet at support udløber x dage efter nummer 2 nyere version udkommer. Har man ikke noteret det, så er man pisket (med en spade) til at yde support og fejlretning indtil jorden går under.

For det første er der kun kommet én ny version af Summasummarum, og for det andet kan jeg ikke se noget i mine betingelser der skal kræve en ny licens.

Desuden så patcher Microsoft faktisk deres software, hvis det stopper med at virke. Som regel også efter, eller i forbindelse med, EOL!

Summaummarum er et godt program. Men jeg har ikke råd til at patche det lige nu. Men jeg skal nok finde en mandag formiddag og ringe til en advokat, jeg kender, som er inde i de her ting ;)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 01:25

I øvrigt, ivaerksaet, det du skriver om mht hvor programmet lægger mapperne, kan man formentlig ændre. Det er i hvert fald lykkedes for mig med et antal programmer.

Men HVIS summasummarum har (relativt set) hard-coded stien til data, så ER det faktisk programmering i strid med Windows' anbefalede programmeringsmetoder (som for brugerdata er meget relativt ift lokationer), og så tror jeg faktisk sagtens man kan kræve det rettet. Det er jo noget programmører ved.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33

Du kan sagtens selv vælge hvor programdata og hvor regnskabsdata ligger - i hver sin mappe - det er der skam funktion til. Den nye version har den store fordel, at den automatisk sikkerhedskopierer når man lukker ned, og med mindre man sletter disse hele tiden, kan man derved komme tilbage til i princippet hver dag - de er tydeligt mærket med dato og tid. Du kan også vælge at de f.eks skal ligge på en dropbox - og du kan ha egne mapper til systemsikkerhedskopier som har dine formularer og indstillinger- moms koder osv., med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)