Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum - bogføring problem

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Håber I kan hjælpe. Problemstilling:
1. Jeg bogfører en kassekladde
2. Lukker Summasummarum
3. Starter Summasummarum
4. De bilag jeg bogførte under punkt 1 står igen på siden klar til at blive bogført - jeg må slette alle linier inden jeg kan indtaste nye bilag !

På forhånd tak for hjælpen !

P.S. Afvikles under Win 7 - Summa overført fra gl. PC som kørte Win XP 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:45

Hvilken version af Summasummarum bruger du?

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:08

Hej
Jeg bruger version 2 af Summasummarum ! 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:45

Så er det med 99,9% sikkerhed derfor, version 2 er ikke kompatibel med Vista og Windows 7, jeg opgraderede til 3'eren af samme grund og har ingen problemer.

Jeg mener også det har stået i de mails de har sendt ud.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 19:11

Nå, det er godt nok pudsigt!

For jeg har også Summasummarum v2, og kører Windows 7 x64 - og jeg har ingen problemer.

Så noget andet må være årsag til problemet.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:26

Det er muligt, jeg forholder mig blot til det Visma selv har meldt ud.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 21:20

jamen  til jesnet  og  pperhson   er  der  kun  at  sige

at  man  lever  livet  farligt   når  installerer   version 2  på  en  vista  eller  en  win7

det  kan  godt  lade  sig  gøre  at  få  den  installeret  -  og  få  den  til  at  køre  (op til  2 år  har jeg hørt om i sidste uge, hvor  een fra  vestjylland  var  på  besøg  hos mig )

men  helt  arbitrært  som   windows  har  lyst  til  at lave  ged i  den  -  så  går  det  galt

så  der  er  ingen  vej  udenom  en  opgrade  til  version 3   for  jesnet    og  for  perhson   er  der  at  kun at sige  -  tag  den  tid  du har  haft   som  en  god  tid -   Få  lavet  en  sikkerhedskopi  -  thi  næste  step  i  aften  -  eller  i  morgen   -  eller  i  næste  uge  -   så  har  du  et  problem   og  det er helt tilfældigt  hvor  fejlen  opstår.   Eeen  af mine  kunder   manglede  det  halve  kundekartotek  -  og  helt uansvarligt  havde  han  kun  een  jættegammel sikkerhedskopi.  Så  det  var  rigtiig  meget  op ad  bakken  med  at rekonstruere.

jeg  medvirker  gerne   med  en  opgradering   -  herunder  evt.  afhjølpning  af  problemer  om  der skulle  være  nogen .    Se  imin  hjemmeside  som  certificeret  forhandler  af programmet.

Og  i  modsætning til  Visma  så  har  jeg  et  øje  åbent  (når  een af mine  kunder herindefra  giver et hint  om tråden  her;  så  medvirker  jeg  gerne  med  et  råd.)   Og  der  er  åben  for  ekspedition   24/7/365.

Otto b petersen   283 44 283

www.summasupport.dk

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 23:12

Otto

Det vil faktisk være programmøren som har det store problem her. Især når vi snakker om et regnskabssystem. Han skal sikre at softwaren fungerer på gængse operativsystemer, så længe han ved han har kunder der bruger det. Og udgive patches, så man ved man kan køre.

Et regnskabsprogram til ca. 2500 (som jeg gav i 2003) skal man kunne bruge i mange år. Og hvis der opstår fejl ifm opgradering af Windows, er det formentlig fordi Hjelmstrand (udvikleren) ikke har rettet sig efter Microsofts programmeringsanvisninger. Ikke kundens problem.

Det er ikke kundens problem at han vil køre en pengemaskine og tjene mange penge på mindre opdateringer af et (indrømmet, udmærket) system.. så han afskærer de helt små fra at betale næsten fuld pris for en relativt lille opgradering. Det ER jo ikke Dynamics.

Du kan kort sagt IKKE kræve ekstrabetaling af dine kunder for at de kan få deres indkøbte regnskabsprogram til at virke. Og et regnskabsprogram må ALDRIG smide data, af NOGEN som helst grund.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Det er jeg nu ikke så sikker på, at du har ret i.

Mener faktisk, at når man køber licensen, at man så forpligter sig til løbende at opgradere, idet

brug af programmet uden opgradering er på eget ansvar.

Men det må Otto(hos hvem vi har købt licensen)kunne be-eller afkræfte.

MvH

Peter 

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 00:38

Peter - Revisor:

Mener faktisk, at når man køber licensen, at man så forpligter sig til løbende at opgradere, idet

brug af programmet uden opgradering er på eget ansvar.

Ja, men så må opgraderingen ikke koste noget, ellers skal der gøres en patch tilgængelig. Du kan ikke sælge et produkt til et fast beløb og så betinge fortsat brug af det af, at du betaler dyrt igen for at kunne bruge det. Den holder sgu ikke i retten.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)