Hej Amino |
Hvilken version af Summasummarum bruger du?
Hej Amino |
Hvilken version af Summasummarum bruger du? |
Hej |
Så er det med 99,9% sikkerhed derfor, version 2 er ikke kompatibel med Vista og Windows 7, jeg opgraderede til 3'eren af samme grund og har ingen problemer. Jeg mener også det har stået i de mails de har sendt ud. |
Nå, det er godt nok pudsigt! For jeg har også Summasummarum v2, og kører Windows 7 x64 - og jeg har ingen problemer. Så noget andet må være årsag til problemet. |
Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam
Det er muligt, jeg forholder mig blot til det Visma selv har meldt ud. |
jamen til jesnet og pperhson er der kun at sige at man lever livet farligt når installerer version 2 på en vista eller en win7
det kan godt lade sig gøre at få den installeret - og få den til at køre (op til 2 år har jeg hørt om i sidste uge, hvor een fra vestjylland var på besøg hos mig ) men helt arbitrært som windows har lyst til at lave ged i den - så går det galt så der er ingen vej udenom en opgrade til version 3 for jesnet og for perhson er der at kun at sige - tag den tid du har haft som en god tid - Få lavet en sikkerhedskopi - thi næste step i aften - eller i morgen - eller i næste uge - så har du et problem og det er helt tilfældigt hvor fejlen opstår. Eeen af mine kunder manglede det halve kundekartotek - og helt uansvarligt havde han kun een jættegammel sikkerhedskopi. Så det var rigtiig meget op ad bakken med at rekonstruere. jeg medvirker gerne med en opgradering - herunder evt. afhjølpning af problemer om der skulle være nogen . Se imin hjemmeside som certificeret forhandler af programmet. Og i modsætning til Visma så har jeg et øje åbent (når een af mine kunder herindefra giver et hint om tråden her; så medvirker jeg gerne med et råd.) Og der er åben for ekspedition 24/7/365. Otto b petersen 283 44 283 www.summasupport.dk |
Otto Det vil faktisk være programmøren som har det store problem her. Især når vi snakker om et regnskabssystem. Han skal sikre at softwaren fungerer på gængse operativsystemer, så længe han ved han har kunder der bruger det. Og udgive patches, så man ved man kan køre. Et regnskabsprogram til ca. 2500 (som jeg gav i 2003) skal man kunne bruge i mange år. Og hvis der opstår fejl ifm opgradering af Windows, er det formentlig fordi Hjelmstrand (udvikleren) ikke har rettet sig efter Microsofts programmeringsanvisninger. Ikke kundens problem. Det er ikke kundens problem at han vil køre en pengemaskine og tjene mange penge på mindre opdateringer af et (indrømmet, udmærket) system.. så han afskærer de helt små fra at betale næsten fuld pris for en relativt lille opgradering. Det ER jo ikke Dynamics. Du kan kort sagt IKKE kræve ekstrabetaling af dine kunder for at de kan få deres indkøbte regnskabsprogram til at virke. Og et regnskabsprogram må ALDRIG smide data, af NOGEN som helst grund. |
Det er jeg nu ikke så sikker på, at du har ret i. Mener faktisk, at når man køber licensen, at man så forpligter sig til løbende at opgradere, idet brug af programmet uden opgradering er på eget ansvar. Men det må Otto(hos hvem vi har købt licensen)kunne be-eller afkræfte.
MvH Peter |
Ja, men så må opgraderingen ikke koste noget, ellers skal der gøres en patch tilgængelig. Du kan ikke sælge et produkt til et fast beløb og så betinge fortsat brug af det af, at du betaler dyrt igen for at kunne bruge det. Den holder sgu ikke i retten. |