Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange kr skal jeg forlange i kørsel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom jeg kører en del ud til kunder, og har nogle transport opgaver, så vil jeg gerne vide hvad jeg kan forlange for det.

Det kan dreje sig om en opgave fra min bopæl f.eks 75 km væk, men jeg har som skrevet også nogle transport opgaver. Kan jeg forlange det samme beløb for begge opgaver? F.eks 5 kr pr km? Er det meget fornuftig??

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:19

Nogle bruger statens km takst - 3,67 pr km. 

Havde for nyligt en kølemontør ude der tog 5,- pr km.

Vi selv tager et fast gebyr delt ud efter postnummer 

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 00:17
3,67 er rimeligt, det er statens takster. + moms selvfølgelig.
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 00:37
Ved ikke om du skal tage det samme for begge typer kørsler, det beror på en konkret vurdering.

Det du tager for kørselen skal i det mindste kunne dække de faktiske omkostninger til drift, vedligehold og slitge/værditab. I nogle tilfælde vil statens takster være dækkende, i andre tilfælde skal beløbet være højere.

Prøv og lav en beregning på dine omkostinger pr km. Det burde give dig en indikation. Så er det op til dig om du gør prisen op pr km eller alternativt pr time.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har tidligere været selvstændig IT konsulent, og når jeg tog ud til kunder, opkrævede jeg altid statens takst + halv timepris for tiden jeg tilbragte i bilen. 

Så lad os sige at statens takst var 3.50 kr. pr. km, der var 30 km til kunden (og 30 km hjem igen), jeg brugte en halv time hver vej på kørslen og normalt tog 800 kr. i timen, så ville kunden få en regning på 1.010 kr. + moms for kørslen.

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)