Fedt du er startet selvstændigt. Kan se du allerede har fået en masse gode råd.. Jeg valgte at dykke lidt ned i dine handelsvilkår. under bestilling skriver du: "Der kan udelukkende bestilles varer hos Slipsefyr.dk gennem vores hjemmeside, og vi tilbyder kun betaling med kreditkort. Vi accepterer Dankort, Visa/Dankort, eDankort samt internationale betalingskort som Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og JCB." For mig at se lyder det negativt at du skriver "vi tilbyder kun betaling med kreditkort" Vend den om og skriv noget alá Vi modtager de mest gængse betalingsformer og tilbyder dig at betale med .... Det lyder meget mere positivt! - Den positive vinkel er meget bedre! Lidt det samme under fragt og levering. Du skriver følgende: "På Slipsefyr.dk koster fragten 19,- ved din bestilling, og dette beløb lægges til den samlede ordreværdi i bestillingsprocessen. Vi tilbyder dog at betale for forsendelsen, men dette kræver, at du køber mindst 2 valgfrie varer, når du bestiller. Det er dermed muligt at få forsendelsen helt gratis." "Dette kræver ..." Kræver er igen negativt ladet.. Hvad med at have en sjov vinkel på det i stedet? din målgruppe er jo unge mennesker! Køb 2 valgfrie vare fra vores store udvalg af lækre slips og butterflies til den smarte unge mand. Eller noget i den duer! igen... "Vi anvender udelukkende Post Danmark til levering, og vi leverer kun i Danmark. Hvis der ønskes levering uden for landets grænser, så må du lave en personlig aftale med os." ... "så må du lave en personlig aftale med os" Mit forslag.. Vi anvender Post Danmark til alle forsendelser. Dette sikrer dig den bedst mulige forsendelse og 90 % af alle pakker kommer frem dagen efter. Ønsker du at få din pakke leveret uden for Danmark? Ingen problem, kontakt os blot og vi finder ud af noget. "Vi bestræber os altid på at kunne afsende din ordre den samme hverdag, som den er afgivet, hvis der blot er bestilt senest kl. 15.30 om eftermiddagen, og det betyder, at du som udgangspunkt altid vil modtage din ordre i løbet af 1-2 hverdage. Der kan dog forekomme forsinkelser fra Post Danmark i forbindelse med leveringen, som Slipsefyr.dk ikke selv er herre over, og en sådan forsinkelse fra Post Danmark vil Slipsefyr.dk ikke kunne drages til ansvar for." Dette afsnit står en smule uklart. ... Bestiller du inden kl. 15.30 afsendes de ordre samme dag og du kan forvente at modtage dine vare indenfor 1-2 hverdage. Oftest leverer Post Danmark ordren indenfor en dag. "Hvis der forekommer meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, så vil Slipsefyr.dk naturligvis fremsende dig en ny leverance uden beregning. Du bedes tage kontakt til os, hvis du 5 hverdage efter din bestilling endnu ikke har modtaget din ordre." Er din pakke forsinket og undrer du dig? Kontakt os og vi undersøger sagen med det samme. Er pakket forsvundet i posten, sender vi en ny til dig uden beregning. SEO mæssigt har jeg et godt råd til dig.. Skriv en tekst inden på din side med butterflies (http://www.slipsefyr.dk/collections/butterflies) og din side med slips (http://www.slipsefyr.dk/collections/slips) Lav en boks i bunden, hvor du skriver noget generelt om dine slips. noget i stilen med: Hos slipse-fyr tilbyder vi kvalitets slips til den unge mand. Vi har et stort udvalg af moderigtige slips i mange farver, former og mønstre. osv... Det er noget vi hos OnlineOutwear har haft rigtig gode erfaringer med seo mæssigt.
Det var lige lidt fra mig. Håber du kan bruge det. Held og lykke med shoppen :) |
Dino:Hej jeg synes din shop er meget fin.
Jeg synes at der er et par steder hvor den kunne trænge til lidt forbedringer, men det er ikke noget alvorligt.
- 1.
Din slideshow på forsiden er fedt nok, dog er jeg ikke så vild med denne "cartoonfyr" og heller ikke med fontet som teksten deri er skrevet med. Prøv evt. at bruge noget lidt mere letlæsesligt font. Prøv også at give slidet mere personlighed og evt. lidt sexapeal. Eks. en fyr som står med slips og så der er en lækker tøs som kigger på ham :-) Brug personer med ansigter, f.eks. har du i de to næste slides kun billede af overkroppe med jakkesæt og slips, prøv og brug hele personer altså med hoved :-) - du kan finde en masse gode billeder til fornuftige priser på istockphoto.com.
Lige nu når man åbner for din hjemmeside så glider slideshowet og dine produkter ind med hinanden; Skab lidt mere kontrast mellem slideshowet og produkterne. Kunne eksempelvis gøres ved at ikke have så meget hvidt baggrund i slideshowet.
2.
Den sidste anmærkning jeg har er selveste indkøbskurven. Synes faktisk den er fin og overskuelig når man kommer derind, det eneste der lidt mangler er en "fortsæt med at handle knap" - for den mulighed får man ikke. Jeg ved godt at man bare kan klikke sig videre f.eks. via menuen og at det man har valgt nok skal forblive i kurven. Jeg er dog sikker på at det ikke er alle der er klar over det, og tænker at hvis de navigerer væk så bliver deres valg ikke gemt. Derfor på med en "FORTSÆT MED AT HANDLE" eller "KØB MERE" knap.
Det var bare lidt fra mig af. Din shop er rigtig god og overskuelig, men der er vel altid plads til forbedringer :-)
Andre er selvf. også velkommen til at modsige mine "påstande" hvis de ikke er enige :-)
Mange tak for din feedback. Den er meget brugbar!
I forhold til punkt 1 så kan jeg godt følge dig i din pointe, og jeg vil lige overveje slideshowet igennem.
Ved punkt 2 er jeg dog helt enig med dig, og jeg vil sørge for, at der snarest kommer den omtalte navigationsknap. Nu når du siger det, så kan jeg sagtens se, at den mangler på nuværende tidspunkt.
Endnu en gang tak for hjælpen