Jeg ville som de to andre også foretrække at købe løsningen uden et webhotel.
Grunden til dette, er jeg så ikke føler mig nær så bundet til det webbureau der har lavet min hjemmeside, med mit eget webhotel hvor hjemmesiden ligger på, kan jeg altid finde et andet bureau til at lave ændringer på min hjemmeside, hvis jeg ikke er tilfreds.
Desuden ønsker jeg selv at bestemme, hvem jeg ønsker at lade varetage hostingen af mine hjemmesider.
De fleste af vores kunder ligger på vores webhotel, men det betyder altså ikke at andre ikke må udvikle på det. Vi sælger en webhotel-ydelse som alle andre, dvs kunden har fuld adgang til alt og er uden restriktioner.
Så at fravælge webhotel hos en udvikler fordi man tror at andre udviklere derfor ikke kan udvikle på ens side er ikke korrekt. Når man får udviklet en side skal man altid sikre sig man har fuld adgang og ret til at ændre i de ting man ønsker og flytte siden hvis man ønsker.
Vores udviklere har SSH-adgang til vores servere, så det gør at de ofte kan spare tid i forhold til at skulle arbejde på en langsom one.com-server uden SSH-adgang. Denne tidsbesparelse kommer naturligvis kunderne til gode, så der kan nu også være kontante fordele ved at ligge bestemt steder, hvis man løbende skal have udviklet på sin side.
Vi har også udviklet vores eget system til masseopdatering af WordPress installationer, dvs vi langt hurtigere kan opdatere kunders sider når de ligger hos os.
Så jeg synes ikke man kan sige enten for eller imod at ligge på udviklers webhotel uden at kende fordele og ulemper i hvert tilfælde. Det vigtigste er at man har fuld adgang til alt og fuld brugsret og kan flytte sin side hvornår det skal være. Hvis alt det er i orden og man samtidig har flere fordele ved at ligge hos udvikler, hvorfor så ikke gøre det?