Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg import?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have gang i noget import af hobbymaterialer fra østen og har brug for hjælp til opstart af import.

Trin for trin og rent praktisk hvordan importerer jeg uden for EU? Og hvordan skriver jeg det i mit regnskab? Skal jeg omregne til dansk valuta og hvornår skal dette beregnes? Jeg mener, valutaen kan jo stige og falde..

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:33

Start med at læse nogle af de utallige tråde herinde, som handler om import. Der er mange guldkorn at hente. Når du har fået et overblik, kan du stille nogle mere specifikke spørgsmål, så er der garanteret nogen, der hjælper dig.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:52

Som Kirsten E. skriver, læs lidt op på trådene og de gode guides der allerede er herinde på Amino og så kom med konkrete spørgsmål, så kan du helt sikkert også få gode hurtige svar.

Det er nok de færreste der har så meget poinérgejst at de lige skriver en guide til dig ud fra lidt løst og fast.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 07
Skrevet kl. 17:03

Tak for svar. 

Jeg har læst nogle af guidesne igennem og for mig virker det meget uoverskueligt for en mindre nystartet virksomhed at begynde at importere. For det første har jeg jo hverken kapital eller lagerplads til at købe store partier varer hjem og så virker det som meget at skulle have både bank og advokat ind over for relativt små summer af import. 

Jeg kunne ikke lige umiddelbart se svar på dette spørgsmål i guidesne. Men hvis jeg har et cvr nr og jeg vil købe ting fra udlandet (mindre partier - måske fra privatpersoner) SKAL jeg så være importregistreret for at jeg kan trække det fra i moms? Eller kan jeg købe varerne som privatperson og betale 25% moms til told og skat ved modtagelse af mine varer og så trække momsen fra i kvartalsregnskabet?

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:14

celinas:
Jeg kunne ikke lige umiddelbart se svar på dette spørgsmål i guidesne. Men hvis jeg har et cvr nr og jeg vil købe ting fra udlandet (mindre partier - måske fra privatpersoner) SKAL jeg så være importregistreret

Der er altså svaret på det rigtig mange gange - du er nødt til at vise lidt mere initativ. Jeg har fx svaret på det flere gange, så svarene er jer, du skal bare lede lidt efter dem.

MVH
Kirsten

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:03

Kirsten E:
Der er altså svaret på det rigtig mange gange - du er nødt til at vise lidt mere initativ. Jeg har fx svaret på det flere gange, så svarene er jer, du skal bare lede lidt efter dem.

Yes

Umiddelbart vil jeg mene du skal stoppe op NU, og finde ud af om det med import overhovedet er noget for dig, for så er du nok nødt til at interessere dig lidt mere for emnet og gå i dybden med din research end det du udstråler lige her og nu.

Der er ingen mestre født. men hvis du vil basere din virksomhede på import, så er du nok nødt til at vide god besked med de store overskrifter på det område - ikke for at gøre os på Amino glade, men for at udnytte alle muligheder bedst muligt for din virksomhed...

Lav evt. en list med dine spørgsmål og søg på dem et efter et, som Kirsten siger er der nok svaret på alt en ny importør lige skal bruge til opstart rigtig mange gange her på Amino...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 07
Skrevet kl. 18:26

Tak for jeres svar. Jeg beklager at jeg ikke har vist jer det fornødne initiativ til at kunne modtage svar på mine spørgsmål. Jeg skal nu forsøge at nærlæse alle trådene igennem for at finde svar på mine spørgsmål hellere end at oprette en ny tråd

I øvrigt - jeg har aldrig sagt at import ER noget for mig, men jeg stiller spørgsmål for at finde ud af om det er det og om det kan svare sig økonomisk for mig. Og jeg har heller aldrig sagt at jeg vil basere min virksomhed på import..?

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:24

celinas:
I øvrigt - jeg har aldrig sagt at import ER noget for mig, men jeg stiller spørgsmål for at finde ud af om det er det og om det kan svare sig økonomisk for mig.

Det er fuldstændig uinteressant, om import er noget for dig eller ej. Her handler det om, at du gerne vil have svar på nogle spørgsmål serveret på et sølvfad. Og sådan fungerer verden altså ikke. En simpel søgning vil kunne svare på dine spørgsmål, og herinde forventer vi nok, at man prøver at finde svarende selv. Hvis det ikke lykkes, kan man altid stille spørgsmål (og få svar) herinde, men det kræver altså en indsats.

MVH
Kirsten

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 23:40

Hmmmm - jeg kan ikke hjælpe med det aktuelle. Men jeg sidder med en fornemmelse af, at kvindelige iværksætterspørgsmål får en betydelig hårdere behandling end spørgsmål fra mænd får. Der er utallige unge mænd af typen 'Hej, jeg er 16 år og har ikke sat mig ind i ret meget, men jeg har 'the spirit' - hvad skal jeg gøre?'

Disse spørgsmål får en del sympatitilkendegivelser.

Men spørgeren her får at vide, at hun s'gu' selv kan sætte sig ind i tingene, for spørgsmålet er besvaret før ... hvilket sikkert er rigtigt.

Er vi stadig der, hvor drenge/mænd er sjove, initiativrige, interessante uanset hvad, mens piger skal være super-forberedte, velorienterede og kvalificerede til fingerspidserne - og endda ikke blive taget alvorligt?

Nå - blot en tanke .....

/Marianne

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:15

Hej Marianne

Jeg har ingen holdning til, om jeg svarer på spørgsmål fra mænd eller kvinder. Faktisk har jeg mange gange svaret, at man selv må undersøge tingene, og så kan man stille specifikke spørgsmål, når de dukker op. Så bliver de som regel også besvaret.

I virkeligheden er jeg bare træt af de indlæg der bærer præg af, at det er en hurtig, let måde at spørge her, i stedet for at undersøge tíngene selv. Et simplet opslag hos SKAT havde svaret på de fleste spørgsmål uden videre, og det er vel ikke for meget forlangt, uanset om man er mand eller kvinde.

MVH
Kirsten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)