Hej Amino Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjœlpe mig med.. Jeg er igang med at lave et netvœrk til studerne, men jeg har et lille problem med at finde frem til hvilken form for virksomhed det skal vœre. Målet med netvœrket er at give studerne i udlandet en mulighed for at skabe forbindelse med hinanden, og give dem gode tilbud gennem banker, forsikringer osv... Der skal også vœre event til studerne i de pågœldene lande som delvis bliver betalt af virksomheden / organisationen. Lidt lige som Ansa.no hvis nogen har hørt om den norske forening til studerne.. Mit problem ligger i at jeg godt selv vil udbetale en lille løn til mig selv og evt. andre studerne som hjœlper med det daglige arbejde. Men jeg vil også godt have hjœlp af virksomheder som kan donere penge til organisationen. Men hvordan kan jeg lave et firma som til sin vis er non profit. men stadig deler løn ud til studerne som hjœlper med det daglige arbejde ? |
Hej Avantii
Ved ikke om du har fået svar på dit spørgsmål, men uden at kende for meget til det - så tror jeg det er en forening du skal stifte. Der er der sikkert fordele i hvis du vil have sponsorere.. (tænker moms problemer ift at være registreret som virksomhed)
Uden at kende reglerne kan der vel fint være administrationsomkostninger i en forening, fx i form af arbejde.