Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lorte service ved DSB, er det mig som er urimelig ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Normalt er jeg ikke typen der brokker sig, men har da godt nok lige gjort en dag trist for en DSB medarbejder. Har ikke kaldt ham nogle ting, men sagde jeg syntes det var urimeligt og afsluttede da andet opkald med at sige hav en god dag. Men vil sku lige være sikker på det jeg ikke var urimelig.

Min kære mor købte 1 billet fra nyborg til København tur/retur til mine søskende. De rejste i fredags og skal hjem i dag. Min mor købte billetten ved et billetkontor, altså ikke en computer.

Billetten viser sig nu at være forkert påtrykt med hjemdatoen. Medarbejderen har givet billetten fredag som både ud og hjemrejse dato. De giver jo ingen mening de skulle herovre for et par timer.

Derfor ringer jeg til DSB og får afvide jeg kan tage billetten ind i en af deres billetkontor. Men det kræver jeg selv tager ind på hovedbanegården. Det vil altså koste mig 24 kroner for mig (tur retur) og 24 kroner for mine søskende. Det er 74 kroner i alt, svarende til 36% af deres billet pris. Plus alt den tid jeg bruger.

Jeg beder derfor om at snakke med deres chef som de ikke vil. Den stakkels medarbejder ringer derfor til hans chef selv, for anden gang. Jeg mener ikke det er fair jeg både skal betale de 74 kroner og bruge tiden på dette. Men medarbejderen siger min mor selv skulle have tjekket billetten. Det er jeg nu ikke helt enig i. Den er jo købt ved en person og ikke ved en selvbetjeningscomputer.

Det er sådan set ikke pengene som er problemet. Det er mere princippet.

Er det mig som er helt urimelig her ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er menneskeligt at fejle og individet ved kassen kan have misforstået jeres bestilling.. Hvis du vil undgå en bøde skal du selv tjekke din billet eller tage ind og bytte den.. 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas.

Selvfølgelig er det menneskeligt at fejle, men jeg ville nu hvis jeg var dem, prøve at komme med en mere konstruktiv løsning :)

Jeg foreslog bare en anden løsning som de ikke ville acceptere.

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvfølgelig altid selv tjekke at billetten er korrekt - Det mener jeg endda også står på bagsiden? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan jo ikke vide om det er jer som har udskudt weekenden eller om deres personale rent faktisk har lavet en fejl.. 

Hvis de skulle give gratis ture til folk der ikke tjekker deres billetter før de rejser, så kunne vi alle rejse gratis rundt..

Går du også ind og køber en mælk uden at tjekke udløbsdatoen? 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Andreas Seierup:

De kan jo ikke vide om det er jer som har udskudt weekenden eller om deres personale rent faktisk har lavet en fejl.. 


Hvis de skulle give gratis ture til folk der ikke tjekker deres billetter før de rejser, så kunne vi alle rejse gratis rundt..


Går du også ind og køber en mælk uden at tjekke udløbsdatoen? 



En tur til København klokken fra 14.30 for at tage hjem samme dag. Det er nu ikke god logik.

Dit eksempel med mælk mener jeg nu ikke du kan sammenligne. Du forventer jo ikke at mælken bliver for gammel samme dag :).

Mener helt klart de skulle tage imod (eller selv have forslået) det langt mere konstruktive forslag jeg gav :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da mange som rejser til københavn hver dag og hjem samme dag? Jeg selv gør det da af og til.. Det er ikke logik at i skal være der en weekend.. 

Det var nu ikke mælkens eksempel du skulle forstå, men mere at du skal tjekke de ting du køber og betaler.. 

Det er din personlige mening, men jeg ville aldrig som virksomhed gøre andet end DSB

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
En tur til København klokken fra 14.30 for at tage hjem samme dag. Det er nu ikke god logik.

Hej

Nu er der faktisk mange som der tager et par timer afsted, til forskellige steder. Der kan jo have været et arrengement, eller andet som lige ville over at se.

Så det lyder ikke ulogisk at man kun bruger et par timer derover.

Men ellers har man selv pligt til at tjekke kviteringer, billetter osv, når man får dem i hænde. Også derfor at man spilder papir på det i et supermarked. De ville faktisk hellere være foruden, da det er en udgift.

/Kenneth

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint at DSB vil se på billetten hvis du kommer ind på billet kontoret med den.
Mere kan du ikke forlange når den er købt fysisk og der har været mulighed for at tjekke billetten. I har måske også være lidt utydelige da I købte den.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis er det vildt øvs at få en forkert billet, men ligesom i Netto skal man altid tjekke sit indkøb om dette så er ti poser pølser eller togbiletter, så ja det er din mor der hænger på den ved ikke at tjekke biletten ved købet, og jo det er helt normalt for DSB at folk tager til kbh. og retur et par timer efter, tænk på alle dem der evt. skal til møder, en date, hente et barn eller for den sags skyld et dyr.

Hvis der er tale om børnebiletter, så er det meget alm. at børn rejser alene, og tager retur nogen timer efter, da det jo kan være en tur i tivoli, indkøb på strøget, en biotur og alt muligt andet.

Dog er jeg helt enig i den service DSB har givet dig er meget ringe, de kunne jo tilbyde dig en eller anden praktisk løsning digitalt med, at man indtaste billet nummeret og udprinte den nye billet med den rette dato, og have BEGGE biletter med på turen tilbage, dette vil løse rigtig mange problemer for de stakler der benytter DSB ofte.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)