Hej allesammen. Normalt er jeg ikke typen der brokker sig, men har da godt nok lige gjort en dag trist for en DSB medarbejder. Har ikke kaldt ham nogle ting, men sagde jeg syntes det var urimeligt og afsluttede da andet opkald med at sige hav en god dag. Men vil sku lige være sikker på det jeg ikke var urimelig. Min kære mor købte 1 billet fra nyborg til København tur/retur til mine søskende. De rejste i fredags og skal hjem i dag. Min mor købte billetten ved et billetkontor, altså ikke en computer. Billetten viser sig nu at være forkert påtrykt med hjemdatoen. Medarbejderen har givet billetten fredag som både ud og hjemrejse dato. De giver jo ingen mening de skulle herovre for et par timer. Derfor ringer jeg til DSB og får afvide jeg kan tage billetten ind i en af deres billetkontor. Men det kræver jeg selv tager ind på hovedbanegården. Det vil altså koste mig 24 kroner for mig (tur retur) og 24 kroner for mine søskende. Det er 74 kroner i alt, svarende til 36% af deres billet pris. Plus alt den tid jeg bruger. Jeg beder derfor om at snakke med deres chef som de ikke vil. Den stakkels medarbejder ringer derfor til hans chef selv, for anden gang. Jeg mener ikke det er fair jeg både skal betale de 74 kroner og bruge tiden på dette. Men medarbejderen siger min mor selv skulle have tjekket billetten. Det er jeg nu ikke helt enig i. Den er jo købt ved en person og ikke ved en selvbetjeningscomputer. Det er sådan set ikke pengene som er problemet. Det er mere princippet. Er det mig som er helt urimelig her ? |
Det er menneskeligt at fejle og individet ved kassen kan have misforstået jeres bestilling.. Hvis du vil undgå en bøde skal du selv tjekke din billet eller tage ind og bytte den..