Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er der en seo/google ranking fordel ved at skjule affiliate link??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer

er der nogen som kan svare på om det giver en fordel seo mæssigt og om det har nogen betydning for google ranking, at man skjuler sine affiliate link?

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:41

Hej Nip.

Når du nu skriver "skjuler" sine link, hvad mener du med det?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:48

jeg mener at når du holder musen henover visser der f.eks http://iphone-4s-pris.dk/iphone4s/tdc/shop/ istedet for det link man får fra Affiliate netværket

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:17

Du burde som minimum sætte no-follow på dine affiliate links eller blokere dem med robots.txt. Google er offentligt imod affiliate links som viderefører Page Rank (selvom det er gennem redirects).

En løsning som mange bruger er at kalde en php fil og så lave en header redirect fra den. Så dine links vil se sådan ud: www.eksempel.dk/anbefaler/affiliate.php. Det er også en fordel hvis du linker til de samme affiliates flere steder på siden. Så behøver du kun at ændre link et sted hvis du skal ændre noget.

Du kan læse mere om det her.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:15

at skjule ting er aldrig en fordel især vis laver hvid links på en hvid baggrund eller mørk links på mørk baggrund , dette kan google godt se og du kan ende vis skjuler for meget at du bliver straffet for at skjule noget.

vis alt synligt på siden det giver brugerne en gevindets de kan læse og se hvad du skriver og det samme kan google ligevel hvad så klog er den nemlig 

Dog vis linket er skrevet med sort tekst på hvid baggrund sker der ikke noget

vis kun kan se nå  man klikker ovenpå kun ellers er skjult både linket og teksten ovenpå linket på siden altså ikke kan ses er det et minus

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:25

Mikael christiansen:

Du har sådan set ret i hvad du skriver, men det svare ikke på hans spørgsmål.

Han spørger ikke om det giver noget at skjule links med at lave dem til baggrundsfarven eller lignende. Men hvis han havde et site omkring mobilabonnementer, så i stedet for at have et afilliate link til et TDC abonnement, så have et link der hedder domæne.dk/links/tdc som redirecter overtil selve affiliate linket. 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 15:28

Google er heller ikke dummere, end at de godt kan se, at den side, du linker dem hen på, blot redirecter den besøgende videre over på en anden URL, som så igen redirecter brugeren. Så det er ikke for Googles skyld, du skal 'skjule' affiliate links.

Men det kan i hvert fald ikke skade, at smide nofollow på.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:33

For at svare på spørgsmålet, så har jeg ikke hørt om at det skulle give en fordel at skjule disse. Det kan give en lille fordel overfor brugerne da disse ikke kan se i browseren at det er et affiliate link.

Men når det så er sagt, så skal du sætte nofollow på dine affiliate links!

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:35

Det kan lynhurtigt gå galt hvis ikke man passer lidt på. Jeg lavede på et tidspunkt en fejl - en stor en. Jeg glemte simpelthen at sætte nofollow på mine "skjulte links", såsom: www.domæne.dk/koeb-en-ged der redirectede til en affiliate side. Fejlen bestod i at Google indekserede disse links, og da de opdagede det de-indekserede de hele min side - den er ikke at finde nogen steder på Google.

Det var jo cloaking jeg der gjorde, hvilket jo absolut ikke er lovligt! Det var jeg jo godt klar over, og det var en simpel fejl at jeg ikke huskede at sikre mig at Google ikke kunne indeksere de links.

Jeg har rettet fejlen, men jeg ser stadig ingen sider på Google :-) Så pas på med det!

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Madsen:
Det var jo cloaking jeg der gjorde, hvilket jo absolut ikke er lovligt!

Der er desværre mange der misbruger ordet "lovligt"... Cloaking ER lovligt... men det er imod søgemaskinernes retningslinier...Der er immervæk stor forskel :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)