Jeg har handlet med xxxxx i 3 år uden problemer, men vores jule vare kom ikke og vi ringede og spurte hvor de blev af og vi fik af vide at der var en kollega/butik i vores område der havde sagt at de ikke måtte handle med os, så vi fik ingen vare selv om vi har en ordrebekræftelse.
Vi skylder dem ikke penge og har altid betalt til tiden.
Jeg har sendt en mail og forklaret at vi ikke kan forstå deres beslutning men de har ikke svaret.
For det andet sælger vi vores dåser med småkager i Småkagehuset og på www.kagebox.dk så det er ikke meget handel vi kan tage fra den anden butik der har klaget.
er det lovligt eller bare uetisk at behandle kunder sådan.
mvh
Steen Jensen
[Navn på leverandør fjernet af moderator jævnfør Amino's regler om ikke at hænge navngivne firmaer eller personer ud]
Om ordrebekræftelsen er bindende, afhænger af hvad der står i ordrebekræftelsen.
Sekundært gælder hvad der står i evt. forretningsbetingelser.
Hvis betingelserne intet siger, og ordrebekræftelsen ikke tager forbehold, så kan ordrebekræftelsen muligvis godt anses som en bindende accept af handlen.
Der skal i sidens betingelser stå at ordrebekræftelsen er et tilbud, og ikke endelig accept af ordren. Derudover skal det også stå i selve ordrebekræftelsen.