Hej Rasmus Jeg forstår dine overvejelser, men du bliver nødt til at komme videre som erhvervsdrivende hvis du vil være klinikejer og ikke bare enkeltmands massør virksomhed. I stedet for at bruge alt dit krudt på at tænke over hvordan du vil sikre dig mod noget du ikke kan sikre dig i mod, så kom i gang med at tænke på hvordan kunderne skal komme til din klinik i stedet for freelance/sorte penge/hoppy massøren. Er det omgivelserne du kan tilbyde (gode lokaler, nem parkering etc.), servicen (telefondame, online tidsbestilling etc.), marketing hvor skal de nye kunder komme fra (du skal jo ikke bare være to massører, målet må være 5 klinikker i stedet) osv. Jeg er selv partner i et københavnsk reklamebureau med 15 medarbejere og alt hvad vi laver kan laves af en eller anden freelancer i en fugtig kælder, af en inder eller endnu billigere af en amino. Men på tiende år kommer kunderne igen og igen til os og betaler 4-6 gange mere end de de tidligere omtalte kan lave layout, programmering og design for. Og det er fordi vi kan tilbyde noget helt andet på den samlede kundeoplevelse, det er rådgivning, sparring, projektledelse, garanti for at tingene er færdige til tiden, etc. og ikke mindst referencer og renommé. Så arbejd på alle disse ting, i stedet! |
Arco... Jeg er helt enig med dig. Med det hele.
Hagen er nok lidt at jeg har været meget vant til at klienterne kommer pga mig, og pga massagen. Et af mine mål er at få et mindre spasted. Ikke noget stort og flashy, men mindre hvor der stadig er stort fokus på selve behandlingen og ikke bare "oplevelsen".
Faktisk kommer rigtigt mange af mine klienter netop til mig fordi de har haft mindre positive hos større steder med flere behandlere.
Jeg skal helt sikkert mere i tænketank end jeg allerede har været vedr. firmaets udvikling. Og ja, jeg må dælme ikke stirre mig blind på min frygt. Men jeg begynder at overveje om jeg ikke skulle vente et halvt år endnu, få optimeret hjemmeside og markedsføring endnu mere så jeg bare MÅ have hjælp. Lige nu er det jo temlig safe som det går, men jeg kommer nemt til at arbejde for meget, mangler en der kan tage over en gang imellem, og en indtægt der ikke er afhængig af at jeg står med hænderne i klienter hver dag.
Jeg synes det kunne være fantastisk med en fast ansat så jeg ikke skal forholde mig til alle mulige freelancere der kommer nogle timer om ugen. Det giver heller ikke så meget ro i sjælen. Tror virkeligt det kunne blive godt. Jeg er nok bare ikke verdens mest risikovillige menneske pt, kun når jeg fridykker:)
Så tilbage til starten. ER der slet ikke en måde hvorpå jeg kan beskytte firmaet lidt, uden at skulle betale en masse ekstra løn? Kunne være rart at fjerne den bekymring!