Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld i APS som skal overtages.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg overvejer at overtage et fremmed APS med gæld,( er iøvrigt under tvangsopløsning) via mit eget APS det har jeg det lidt svært med da jeg ikke helt kan overskue hvad der kan ligge af lig i lasten, men det positive er at det APS har en lejekontrakt på nogle lokaler jeg rigtig gerne vil sikre mig.

hvordan kan jeg sikre mig at jeg ikke overtager en synkende skude og kan jeg overføre evt gæld i det nødlidt APS til mit APS og trække gælden fra. kan mit APS med tiden overtage lejekontrakten og så lade det nødstedte APS gå konkurs.?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit dilemma.

god dag til alleSmile

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:46

Forstår jeg det rigtigt, så vil du gerne købe et aps kun for at få dettes lokaler? 

Såfremt det er under konkurs, får udlejer jo ikke en krone mere af dem og så er udlejer vil interesseret i at der kommer en ny lejer ind hurtigst muligt. 

Ellers så gå til kurator og sig at du gerne vil købe de sunde dele af firmaet. Kurator er interesseret i at få mest muligt for konkursboet og sælger sikkert gerne dele af det konkursramte bo. 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:02
umiddelbart lyder det ikke som det mest fristende tilbud :-)

Overtager du et selskab under tvangsopløsning, og tænker på at drive det videre, evt for at beholde en lukrativ lejekontrakt, så kræver det ressourcer.

Det at få retableret et selskab under tvangsopløsning er ikke umuligt, men kræver oftest betydelige ressourcer. Bl.a. skal kapitalforholdene i selskabet retableres før selskabet kan gøres aktivt igen.

Ofte kan ressourcerne være bedre givet ud til forhandling med lokaleejer, heller end at bruge et større pengebeløb på at få retableret et nødlidende selskab.
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 13:38

Som de øvrige også skrives, så synes jeg absolut også du skal koncentrere din energi (og økonomi) om udlejer, hvis det reelt kun er lejemålet du er interesseret i.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 13:38

Som de øvrige også skriver, så synes jeg absolut også du skal koncentrere din energi (og økonomi) om udlejer, hvis det reelt kun er lejemålet du er interesseret i.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)