Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. wordpress + det løse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Hvis jeg sætter en webshop op på ét domæne (på en wordpress-platform), opretter samtlige varer mv.  - er det så muligt efterfølgende at flytte 'den samlede webshop' over til et andet domæne (og en anden server)? Uden at det hele går tabt - og uden at jeg skal rode i dagevis med opsætningen?

Hvis ja, - så er mine tanker at jeg er nødt til at sørge for at google (og andre søgemaskiner) ikke indekserer den 'spejling' af webshoppen jeg er ved at lave (pga duplicate content). Er der en måde jeg kan forhindre den i det?

Herudover vil jeg gerne høre om det er muligt at tage det 'betalingsgateway' der er i en nuværende webshop og anvende på den nye (når og hvis den sættes op).

Lad mig endelig høre så jeg måske/måske ikke kan komme i gang med arbejdet :-)

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57

Thasje:
Hej. Hvis jeg sætter en webshop op på ét domæne (på en wordpress-platform), opretter samtlige varer mv.  - er det så muligt efterfølgende at flytte 'den samlede webshop' over til et andet domæne (og en anden server)? Uden at det hele går tabt - og uden at jeg skal rode i dagevis med opsætningen?

Dette er ikke det store problem. Der er to ting du skal overføre dil den nye server: filerne, samt databasen. Når disse ting er overført er der to steder du skal ændre din opsætning. i wp-config filen skal du ændre database og password til den nye database detaljer, og i selve databasen skal du ændre URL og site address til det nye domæne (disse værdier findes i wp_options tabellen)

Thasje:
Hvis ja, - så er mine tanker at jeg er nødt til at sørge for at google (og andre søgemaskiner) ikke indekserer den 'spejling' af webshoppen jeg er ved at lave (pga duplicate content). Er der en måde jeg kan forhindre den i det?

Dette kan gøres med en robot.txt fil i dit root dir. Indholdet af denne skal være:

User-agent: *
Disallow: /

Thasje:
Herudover vil jeg gerne høre om det er muligt at tage det 'betalingsgateway' der er i en nuværende webshop og anvende på den nye (når og hvis den sættes op).

Jeg kan ikke se hvorfor dette skulle være et problem, med mindre din betalings-gateway kun tillader din installation på et bestemet domæne

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:06

Jacob Hansen:
Jeg kan ikke se hvorfor dette skulle være et problem, med mindre din betalings-gateway kun tillader din installation på et bestemet domæne

Webshoppen kører i testversion på ét domæne - og vil senere blive sat op på samme domæne som betalingsgateway'en opererer fra nu. Der vil dog imidlertid nok være et skift af udbyder (og dermed servere).

Betyder det noget?

Og er glad for at høre det skulle være så simpelt :-) så er det jo bare at gå i krig.

Tak for hjælpen

mvh

Thomas

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis en side ikke skal indekseres af Google er den bedste løsning er at sætte password i .htacces så Google slet ikke kan se siden.

Den næstebedste løsning er at sætte NoIndex på alle sider.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16

Tror ikke der skulle være noget problem med betalings gatewayen :)

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:21

WordPress har selv en funktion der hedder noget ala 'Google og random-andet-navn skal kunne finde mig i søgemaskinerne' - og det kan jeg så 'tillade' eller ej. Den har jeg bare sat til 'ikke tilladt'.

Er det nok at foretage sig mht ikke at lave duplicate?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

Udmidbart vil jeg tror at det er OK, men for at være sikker ville jeg lave en robot.txt fil.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Hansen:

Udmidbart vil jeg tror at det er OK, men for at være sikker ville jeg lave en robot.txt fil.

Hvis du bruger robots.txt til at spærre for crawling ser Google ikke den NoIndex der bliver sat når man ændrer privatlivsindstillinger i WordPress.

Robots.txt er den dårligste måde at spærre for Google på da man kun spærrer for crawling men ikke for indeksering, så ved brug af robots.txt kan URL´er stadig blive indekseret.

Den bedste måde er at sætte password i .htaccess, den næstbedste er NoIndex på alle sider og den dårligste er robots.txt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)