Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fjerner jeg Adsense på én side?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen, gæve vikinger :-)

Jeg har givet min side om gratis film en ordentlig overhaling til et mere professionelt tema (mener jeg selv) end det Headway-gøjl, jeg selv har bakset sammen for måneder siden.

Nu er jeg så gået over til manuelt at indsætte Adsense-koden i html-editoren i Wordpress. Det betyder, at der også er reklamer på forummet, hvilket bestemt ikke er meningen. Reklamerne er fine på hp, posts og pages - men sgu ikke på forummet.

Forummet er et Simple:Press plug-in opsat på en almindelig Wordpress-page.

Kan jeg fjerne Adsense-ads på én side, men lade dem bliver på alle de andre sider? Findes der et lille <no ads> kodestykke, jeg kan sætte ind, eller noget i den stil? All help appreciated! Skype-Smile

Thank you!

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:02

Det bedste ville nok være at skifte dit adsense-plugin til f.eks. WhyDoWorkAdsense, hvor du kan "lave en undtagelse" for alle de posts du vil (undtaglserne kan styres vha. post id) og desuden styre om dine ads udelukkende skal vises på posts, pages, frontpage osv. 

Alternativt findes der et hav af andre WP-plugins til adsense med lignende funktioner.

/JG

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:32

Yeps, det ender sikkert med at blive noget i den stil. Jeg må bare forsøge mig frem indtil jeg har fundet en passende løsning, it seems. Skype-Smile

Problemet er dog i dette tilfælde, at jeg ikke benytter et Adsense-plugin, men manuelt indsætter koden i temaets template. Derfor har jeg også problemer med lige at flække en undtagelse ind. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke helt præcist hvordan dit forum plugin virker. Men lad os tage et andet eksempel. Du har en wordpress side som du ikke vil have din ad-sense på. Du kan gøre således for at adsense ikke kommer op på den side:

<?php if (!is_page( 'din_sides_navn' ){ ?>

DIN ADSENSE KODE

<?php } ?>

Dette betyder at på alle ander sider en "din_sides_navn" vil adsense koden vises. 

Jeg ved ikke om dette vil hjælpe dig, men kan forestille mig at det er noget i den stil du skal have fat i. Du kan finde andre conditional tags her: http://codex.wordpress.org/Conditional_Tags

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:13

Mange tak for det gode svar! - Jeg vil forsøge mig og se, om det løser problemet. Skype-Smile

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:22

Halfdan Timm:

Yeps, det ender sikkert med at blive noget i den stil. Jeg må bare forsøge mig frem indtil jeg har fundet en passende løsning, it seems. Skype-Smile

Problemet er dog i dette tilfælde, at jeg ikke benytter et Adsense-plugin, men manuelt indsætter koden i temaets template. Derfor har jeg også problemer med lige at flække en undtagelse ind. 

Ja, ok sorry. Jacobs løsning er god, men hvis ikke du vil rode (lidt) med php, vil fortsat anbefale at du bruger et plugin. Det er supernemt og så har man bedre styr på sine annoncer.

/JG

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)