Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, har skiftet webhotel men hvad med alle mine filer.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:

Der findes en fil der hedder /config/settings.inc.php

Du ska checke at den har de nye sql adgangskoder og databasenavn

Dem har jeg sat ind nu, de nye brugernavn, adgangskode og databasenavn.
Men det hjalp heller ikke.

Ved du om man skal sætte sin tablet filer fra mysgl til database og hvordan man gør?:)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Jul 11
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 13:36

Kasper:

Jacob Skaarup Andersen:

Kasper:

Fik du dit site online igen, Jacob?

Nej, jeg kan simpelthen ikke forstå det. Fik mysql af unoeuro + jeg har min filemanager.

Har forsøgt at lægge dem ind, men jeg gør noget galt for den siger stadig: "Link to database cannot be established."
Se. tilbehorsshoppen.dk

Tak fordi du spørger.

Det er fordi Prestashop prøver at til gå den gamle mysql-database. Du skal have opdateret servernavn, login og password i Prestashop et sted. Info burde du have modtaget per mail fra UnoEuro, ellers kan du trække det ud af deres kontrolpanel.

Jeg kan ikke logge ind på prestashop, jeg har været vant til at skulle logge ind via backend.
Det eneste sted jeg kan logge ind og forstille mig jeg kan ændre i det er via unoeuro.

Men hvordan kan jeg ændre det, for det er noget af det rigtige du har fat i?. Tak for det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55

Hej igen!

Har du importeret den mysql-dumpfil, UnoEuro har sendt dig, til det nye webhotels mysql-database? (Via phpmyadmin).

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Jul 11
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 15:55

Kasper:

Har du importeret den mysql-dumpfil, UnoEuro har sendt dig, til det nye webhotels mysql-database? (Via phpmyadmin).

Ja dem har jeg imoporteret, men kan ikke finde ud af om jeg gjort det rigtigt.

Kan spimpelthen ikke finde ud af, hvad jeg gør galt?:(

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

Hej igen!

Der er to muligheder. Enten er info til mysql-db'en forkerte. Eller også er der en fejlkonfiguration på dit webhotel.

Hvis jeg var dig, ville jeg udelukke nr. 2 ved at installere en Wordpress via UnoEuros one-click-installer.

Hvis det virker, så er der ingen fejl på webhotellet.

Derefter ville jeg slette alle tabeller i den database, som Wordpress opretter og importere mysqldumpfilen efterfølgende.

Slutteligt ville jeg ændre db, pw og login (som du finder i wp-config.php) i PrestaShop.

Ikke verdens nemmeste bud på en løsning, men det burde virke.

Alternativt kan du udbyde opgaven på Amino Freelancer, nu hvor der ikke er nogen kompetente kræfter hér, der har den fornødne indsigt / den fornøde vilje til at afhjælpe problemet.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Jul 11
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 08:44

Kasper:

Hej igen!

Der er to muligheder. Enten er info til mysql-db'en forkerte. Eller også er der en fejlkonfiguration på dit webhotel.

Hvis jeg var dig, ville jeg udelukke nr. 2 ved at installere en Wordpress via UnoEuros one-click-installer.

Derefter ville jeg slette alle tabeller i den database, som Wordpress opretter og importere mysqldumpfilen efterfølgende.

Slutteligt ville jeg ændre db, pw og login (som du finder i wp-config.php) i PrestaShop.

Alternativt kan du udbyde opgaven på Amino Freelancer, nu hvor der ikke er nogen kompetente kræfter hér, der har den fornødne indsigt / den fornøde vilje til at afhjælpe problemet

Du skal have kæmpe tak Kasper. Fedt du vil hjælpe sådan.

Jeg vil forsøge og gøre det på den måde du siger. Så skal jeg vende tilbage, hvis det ikke virker:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:52

Hej Kasper,

Hvis du fremsender alle de nødvendige informationer, både fra dit gamle domæne og dit nye, så skal jeg nok fikse det for dig uden beregning.

Der koster jo penge for dig at være offline.

Du fremsender det bare til denni@it-denni.dk  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Jul 11
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 09:43

Hej Denni.

Det er mig som har det store problem og ikke Kasper.

Jeg kan sende dig oplysninger på din mail.

Hvis du vil hjælpe, vil det være en kæmpe hjælp.

Skal jeg sende dig oplysningerne??

m.v.h. Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16

Jacob Skaarup Andersen:

Kasper:

Hej igen!

Alternativt kan du udbyde opgaven på Amino Freelancer, nu hvor der ikke er nogen kompetente kræfter hér, der har den fornødne indsigt / den fornøde vilje til at afhjælpe problemet

Du skal have kæmpe tak Kasper. Fedt du vil hjælpe sådan.

Jeg vil forsøge og gøre det på den måde du siger. Så skal jeg vende tilbage, hvis det ikke virker:)

Så lidt. Jeg kender godt at situationen, hvor man sidder og får flere og flere grå hår på hovedet og det bare ikke vil spille.
Krydser fingre for at ovenstående løser det, eller den redende engel, der lige har meldt sig, kan fikse sagerne nemt og hurtigt for dig, så du kan få sitet online igen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Min fejl - gik lige fejl af navnene.

Ja du sender dem bare. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)