Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, har skiftet webhotel men hvad med alle mine filer.

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg havde lavet rigtig mange ting på min webshop (tilbehørsshoppen.dk) og var begyndte og sælge.
Men en ting jeg hurtigt fandt ud af, var at mit ø ikke skabte andet end problemer, bl.a. på google.

Jeg havde købt domænenavnet tilbehorsshoppen.dk og redictet der til, men synes ikke det var godt nok.

Jeg besluttede mig derfor at jeg ville bytte om på disse to, så jeg opgraderet tilbehorsshoppen.dk til webhotel og nedgraderet den anden til dns service via mit webudbyder unoeuro.com.

Inden jeg gjorde dette tog jeg en backup fil (public_html) af mit arbejde jeg havde lavet og lå alle mine filer ind i en mappe.
Nu har jeg overført mine filer til det nye webhotel, men nu opstår problemerne:(

Min webshop vil ikke åbne op igen. Den siger "Link to database cannot be established".
Mit admistrationspanel hos prestashop virker heller ikke.

Hvad har jeg gjord galt???

Mvh. Jacob Skaarup Andersen

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 20:20

Har du en backup af din database?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 8. Jul 11
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 20:23

Ja det gjord jeg via filezilla. Er det den rigtige?:)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 20:27

Har du taget backup af din mySQL-database via filezilla? Det er et ftp-program der bruges til filer og ikke (så vidt jeg v ed) til mySQL-databasehåndtering.

Dit problem (som jeg forstår det) er at du ikke har styr på det grundlæggende bag dit webshop-system (hvordan filer og database spiller sammen).

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:28

Du skal have oprettet en mysql database med de samme data. Du har kun overført alle filerne, men alle informationer omkring dine produkter m.m. ligger i databasen. 

Prestashop har en rimelig stor database, så derfor også mange data du ikke har fået med før du har taget en kopi af den. 

Håber for dig at den stadig er tilgængelig! 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 8. Jul 11
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 20:48

Tusind tak for jeres gode svar.

Er det godt nok den samme fil (public_html) jeg skal overføre til mysql. for når jeg prøver for jeg den her besked:

You attempted to load file with unsupported compression (application/zip). Either support for it is not implemented or disabled by your configuration.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51

Jacob Skaarup Andersen:

Tusind tak for jeres gode svar.

Er det godt nok den samme fil (public_html) jeg skal overføre til mysql. for når jeg prøver for jeg den her besked:

You attempted to load file with unsupported compression (application/zip). Either support for it is not implemented or disabled by your configuration.

Nej, det er ikke filerne, du har flyttet via FTP, der er tale om.

Du skal have hentet din gamle mysql-database ud med phpMyAdmin (under eksport) og så ind på det nye webhotel med phpmyadmin igen (import). 

Derefter skal du have opdateret settings for mysql i din installation (databasenavn, brugernavn og password). De informationer plejer webhoteludbyderen at sende ud til dig per mail -- eller alternativt vise i dit kontrolpanel.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 20:52

Jacob: Du bliver nødt til at forstå hvordan sammenhængen er mellem filer og database!

Prestashop har en række filer der som udgangspunkt ikke forandres, mens alt det dynamiske indhold (produkttekster mv) skrives i databasen. public_html er mappen hvor alle FILERNE ligger og således har du ikke en backup af din database, men af filerne.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 8. Jul 11
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 21:18

Ja jeg er med på at det ikke er mit stærke side, det her med filer og database. det er derfor jeg opsøger hjælp og det får jeg det er skønt.

Jeg har netop skrevet til unoeuro for at høre om de har backup af mysql og det tror jeg de har. Så problemet er måske snart løst.

Er der noget andet jeg skal være opmærksom på?:)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 02:04

Jacob Skaarup Andersen:
Er der noget andet jeg skal være opmærksom på?:)

Ja, var der mails på serveren du skulle have med over?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)