Hey Amino's ! Jeg har kommet på en go' idé for et års tid siden og har siden gået og "udviklet" lidt på den. Jeg kan naturligvis ikke sige ret meget konkret omkring min idé, men kan afsløre, at det er en ny opfindelse indenfor håndværker faget, nærmere betegnet en helt ny idé til et stykke værktøj, som er MEGET brugt i hele verden hver dag. Der er uden tvivl et kæmpe marked for netop dén her 'ting' og vigtigst af alt, så har jeg aldrig set eller hørt om en sådan før, har heller ikke kunnet google mig til noget der ligner overhovedet. Her er tale om et stykke værktøj som er ret belastende for led/muskler i daglig brug og det er netop her jeg har opfundet et rigtig godt alternativ, som er MEGET ergonomisk og helt sikker vil fjerne slitage af led, i det daglige og ikke mindst på sigt... Det var lidt om min idé, men nu kunne jeg godt tænke mig at høre lidt råd omkring hvordan jeg griber sådan noget her an. Som jeg tænker det, er der flere forskellige måde man kunne gribe det an på: Én ting kunne jo være, at man får lavet en prototype, evt. får tegnet et patent på idé'en og får sat den i produktion i fx Kina (ved godt at patent er røv og nøgler i Kina). Så får man lavet en helvedes masse og går så igang med at markedsføre og sælge dem herhjemme, samt i udlandet. En anden måde kunne være, at tage kontakt til en stor international producent af ovennævnte type værktøj, får dem til at underskrive en hemmelighedserklæring, introducerer dem for idéen og sælger den til dem, mod en slags royalty, hver gang de sælger ens produkt. Jeg aner som sagt intet om hvordan man griber sådan noget her an og jeg ville jo nødigt ende med, at en producent stjæler min idé og jeg intet kan stille op overfor det. Det idelle ville nok være at sælge ideen og så får royalty af de, forhåbentlig, millioner solgte emner.
What to dooooo...?? :) |
Er der så nogen som kender et forum, som kan være behjælpelige med info omkring hvordan man griber sagen an...? :)
På forhånd tak!