Har lavet en adwordskampagne op til halloween med søgeordet græskar. Det opnår kun kvalitetsresultat 4 ud af 10. Jeg har lavet gode relevante annoncer med græskar i overskriften. På landingssiden optræder ordet græskar mange gange. Der er forholdsvis megen tekst på min side. Der er stort set ingen konkurrence. Når man søger på græskar dukker jeg op som nummer 2 hver gang da der umiddelbart kun er én anden annoncør. Jeg har på siden skrevet en historie om Jack´o´lanterns hvor jeg har kombineret 2 tekster fundet på internettet men det meste har jeg omformuleret. Kan det være problemet for der er jo sikkert enkelte tekstlinjer der er identiske med siderne jeg er inspireret af. Hvor "følsom" er google på dette punkt. Bliver jeg straffet for enkelte identiske linjer eller skal det være hele afsnit før hammeren falder? Det er egentlig det samme på min kampagne med søgeordet halloween. Her er kvalitetsresultatet kun 5. Jeg får egentlig masser af klik, men tænker at jeg betaler dyrt for ikke at have højere kvalitets score. Men min side kan måske være fin nok, og så er der bare nogen der har 400 eksterne linkhenvisninger til deres side, hvilket bringer min side længere ned på kvalitets scoren. Er det sådan det fungerer, at jo flere 10 tals sider der er derude jo længere ryger vi andre ned på scoretavlen? |
Antal links til din side spiller ingen rolle når det kommer til Quality Score.
Prøv at tænk på hvad folk som søger "Græskar" lede efter... Det er et meget bredt ord og du vil derfor typisk få lav Quality Score, fordi at din CTR på søgeordet et lavt. En ting er at skrive en relevant annonce og alt det. Men hvis søgeordet er meget bredt, så vil du i nogle tilfælde ha' meget svært ved at få en høj QS/CTR. Læs evt. denne artikel om hvordan du optimere din Quality Score.