Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cafe er det en god ide?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer....

Jeg har som sædvanligt mange kreative og  ny tanker.

Nu har jeg fundet ud af at der hvor jeg bor er ingen cafe.

Det næsrmeste cafe er i Ballerup og som kan ikke en gang servere en expresso.

I det her by er der ca 20.000 indbyggere der er netto apotek pizzeria dimsebutik, bibliotek superspar, dametøjsbutik, en kinesisk mad ud af huset og en skummel bodega.når ja og 10 frisører...... og så tænker jeg

hvorfor er der ingen cafe?

Er der nogle der har erfaring med cafe livet?HVor ofte er jeg gået rund og havde en stor behov for cafe latte?

ER det en god ide?Er det en produktiv ide?

Jeg vil lige sige at jeg har ingen forstand på at lave cafelatte eller betjene at kasseapparat , så det er ikke mig der skal står i cafeen......

Hvad synes i?

Kræver det meget investering eller kan man tage det på prøve eller???

Gode ideer søges....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det Stenløse, du mener?

Stenløse er en rimeligt kedelig by, men er der en by, der er endnu mere kedelig, så er det Ølstykke. Den er til gengæld også UFATTELIG kedelig! Stenløse er næsten helt hyggelig i sammenligning. Stenløse har altså en café allerede og det er oppe ved rådhuset - selv om den nærmere er en restaurant. Der er også et værtshus midt på gågaden. Jeg nævner Ølstykke, fordi du nævner 20.000 indbyggere. Stenløse har vist kun det halve, men inklusive Ølstykke er du på vej til de 20.000...

Jeg synes, at ideen med en café er god. Jeg har nemlig flere gange gået og ledt efter en café der og har måttet tage til takke med kaffe fra den lille-bitte spille-butik på stien fra gågaden op til busserne.

Du skal bare sørge for et koncept, som kan tiltrække folk. Der er ikke specielt mange handlende, så måske skal du satse på at tiltrække folk om aftenen. Stationen er forfærdelig kedelig, så måske en café i den gamle stationsbygning. Det kunne være en ide, fordi du så samtidig kan lave kiosk med billetsalg.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej ja vi har gugenheim i stenløse :)

så der er en cafe men den er godt nok uattraktiv.

Jeg tænkte mere på Måløv, der er s station og mange butikker men ingen cafe?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hva med en swingerklub? 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:01

Kom igang det er da en SUPER god ide

Hilsen Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:28

Ballobberne:

Kom igang det er da en SUPER god ide

Det er måske ikke alle der kan finde ud af at drive en cafe? En tilfældig opstået idé skal undersøges grundigt, ellers går det galt.

Derudover, er der ikke en cafe i centeret?

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 12:32

Tror mere på swingerklub.  cafer har det hårdt for tiden.

sex med en ukendt house wife går aldrig af mode Big Smile

Rigtig god søndag til folket

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

Hansen:
sex med en ukendt house wife går aldrig af mode Big Smile

Hej

Jo desværre....Også med små middelalderende blegfede mænd.

For at trække det tilbage på sporet, så er spørgsmålet meget om konceptet. Om det skal være en stor flot in sted. Eller om det skal holdes i det små, hvor man hurtigt kan få en kop med ud.

Og om man vil have alkohol servering om aften osv. For mange af de ting kan give forskellig udvikling. Og derfor kan vi jo sagtens sidde og sige at det er godt eller dårligt, kun grundet grundlaget, som egentligt i den henseende er lidt underordnet. For man kan jo lave et værtshus med mindre grundlag.

Ligeså så skal man tænke på, hvad kundegruppen er. Det vil sige om det er gamle hr og fru DK, eller om det er en masse smarte mennesker, om de er gamle unge, enlige forsøger osv.

Så på en måde kan det jo nok lykkes, men så skal konceptet, og størrelsen også passe. Og prøv at lave en hurtig beregning på hvor meget fortjenesten på en kop kaffe skal være for at det løber rundt, og om den er realistisk i det kundegrundlag.

/Kenneth

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej

faktisk har en bekendt der ejer en swinger club eller rettere sagt ligger et hus til deres arrangementer og han omsætter riiiigtig meget, så ideen er super.

Men desværre ideen er ikke noget for mig.

Der er ingen cafe i stenløse ikke sådan en rigtig en, heller ikke i måløv.... men jeg har jo aldrig prøvet at have en cafe, jeg kan knap og nap betjene min egen nescafe maskine.....!Jeg ahr været ejer at 2 helse butikker, men puhe der var meget bøvl med personale.....

Og hvad med budget, hvis jeg skal ikke står i cafeen 24 timer, hvor mange cafe latter skal man sælge per dag, før det kan dække 2 personalers løn+ huslejen + udgifter?

Det lyder som om jeg skal have en partner....

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:57

parterapeuten:
Og hvad med budget, hvis jeg skal ikke står i cafeen 24 timer, hvor mange cafe latter skal man sælge per dag, før det kan dække 2 personalers løn+ huslejen + udgifter?

Der skal nok være mere end 2 personaler på en cafe, hvis du også tænker på at sælge mad hvilket kun ville være en fordel for dig.

Budgettet - Den bliver svær når du ikke kender branchen, der er rigtig mange ting man ikke lige ved, og først opdager hen af vejen. 

Derudover er branchen meget presset, jeg ville ikke anbefale dig at gå ind i den medmindre du har erfaring/nyt koncept eller lignende der kan retfærdiggøre at du skulle kunne skille dig ud!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)