Hej Aminoer.... Jeg har som sædvanligt mange kreative og ny tanker. Nu har jeg fundet ud af at der hvor jeg bor er ingen cafe. Det næsrmeste cafe er i Ballerup og som kan ikke en gang servere en expresso. I det her by er der ca 20.000 indbyggere der er netto apotek pizzeria dimsebutik, bibliotek superspar, dametøjsbutik, en kinesisk mad ud af huset og en skummel bodega.når ja og 10 frisører...... og så tænker jeg hvorfor er der ingen cafe? Er der nogle der har erfaring med cafe livet?HVor ofte er jeg gået rund og havde en stor behov for cafe latte? ER det en god ide?Er det en produktiv ide? Jeg vil lige sige at jeg har ingen forstand på at lave cafelatte eller betjene at kasseapparat , så det er ikke mig der skal står i cafeen...... Hvad synes i? Kræver det meget investering eller kan man tage det på prøve eller??? Gode ideer søges....
|
Er det Stenløse, du mener?
Stenløse er en rimeligt kedelig by, men er der en by, der er endnu mere kedelig, så er det Ølstykke. Den er til gengæld også UFATTELIG kedelig! Stenløse er næsten helt hyggelig i sammenligning. Stenløse har altså en café allerede og det er oppe ved rådhuset - selv om den nærmere er en restaurant. Der er også et værtshus midt på gågaden. Jeg nævner Ølstykke, fordi du nævner 20.000 indbyggere. Stenløse har vist kun det halve, men inklusive Ølstykke er du på vej til de 20.000...
Jeg synes, at ideen med en café er god. Jeg har nemlig flere gange gået og ledt efter en café der og har måttet tage til takke med kaffe fra den lille-bitte spille-butik på stien fra gågaden op til busserne.
Du skal bare sørge for et koncept, som kan tiltrække folk. Der er ikke specielt mange handlende, så måske skal du satse på at tiltrække folk om aftenen. Stationen er forfærdelig kedelig, så måske en café i den gamle stationsbygning. Det kunne være en ide, fordi du så samtidig kan lave kiosk med billetsalg.