Nu er det sådan at der bliver kunder i alle lande (også DK) og jeg ved ikke helt hvordan jeg styrer dette mht. moms.
Skal jeg bare sige at momsen (ved f.eks. salg til et EU land eller DK) er jeg nødt til at æde selv og så tjene lidt mere når det er et ikke-EU land jeg fakturer?
Hvorfor vil du æde momsen, når du sælger til danske virksomheder, de kan jo trække den fra og der skal moms på deres faktura under alle omstændigheder.
Dvs. du bør da opkræve de danske virksomheder prisen på din hjemmeside plus moms, det er ganske normal praksis.
Hvorfor vil du æde momsen, når du sælger til danske virksomheder, de kan jo trække den fra og der skal moms på deres faktura under alle omstændigheder.
Ja, men siden bliver på engelsk og pakkerne opstillet således at der ikke er mulighed for at vise med eller uden moms. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal klare det ellers?
Ja, men siden bliver på engelsk og pakkerne opstillet således at der ikke er mulighed for at vise med eller uden moms.
Dette er ikke lovligt ved salg til forbrugere. Jeg ved ikke, hvordan det er til virksomheder, men det kan læses i markedsføringsloven.
Hvis din målgruppe udelukkende er erhvervsdrivende, så vil jeg også anbefale dig at lægge moms ovenpå beløbet, da de jo alligevel trækker det fra.
Som det nævnes, så er du forpligtet til at lægge moms på ved salg til danske virksomheder, og ved salg til EU-virksomheder, som ikke oplyser deres momsnummer.
Steff:
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal klare det ellers?
Kan det ikke klares ved at skrive "excl. VAT" i dine reklamer?
Som det nævnes, så er du forpligtet til at lægge moms på ved salg til danske virksomheder, og ved salg til EU-virksomheder, som ikke oplyser deres momsnummer.
Hej Martin
Der var jo tale om en service ydelse og ikke et fysisk produkt, er der så ikke noget med andre momsregler når det er ydelser der sælges til kunder i EU?
Der var jo tale om en service ydelse og ikke et fysisk produkt, er der så ikke noget med andre momsregler når det er ydelser der sælges til kunder i EU?
Hej Ravn,
Jo, de særlige regler består i, at det er ligegyldigt, hvor ydelsen benyttes, modsat varer, hvor man skal kunne dokumentere, at de er sendt ud af landet for at kunne sælge momsfrit.
Momsreglerne er dog som Jens og jeg angiver tidligere i tråden.