Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To ambitiøse, unge uni-studerende søger forretningside/hjælp til opstart

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Vi er, som overskriften afslører, to unge universitetsstuderende (civilingeniører), der brænder for at starte egen virksomhed. Vi er villige til at bruge store mængder tid på det, da det som sagt er noget, vi længe har haft tanker omkring. I øjeblikket afsætter vi hvert eneste øjebliks "fritid" fra studiet til at kigge på projektet. Vi anser os selv som værende kompetente til at stifte egen virksomhed - det er ikke en idé, der er opstået fra dag til anden. Vi har siden vores unge teenageår prøvet lidt af hvert samt haft mange ting i tankerne.

Idégenereringen er i fuld gang, men vi holdes desværre lidt tilbage af det faktum, at vi endnu ikke har fundet på noget, som virkelig taler til os. Samtidig med det har vi rigtig mange, forskellige bolde i luften, og det er derfor svært at fastsætte sig på noget. Eksempelvis kan der nævnes webshops af forskellige art, forskellige former for formidling og administration/organisering. Generelt havde vi tænkt os så vidt muligt at starte online – dermed ikke udelukkelse af møder og kontakt til kunder.

Derudover har vi lidt problemer med at komme på idéer til et eventuelt navn, som ikke skal begrænse os til bestemt emne. Vi har overvejet sammensætning af initialer osv., men vi har lidt svært ved at sætte os ind i hvilke ting, der er vigtige med hensyn til udvælgelse af navn.

På baggrund af ovenstående er nedenstående spørgsmål formuleret - vi er villige til at indgå i debat omkring de forskellige ting.

1. Bud på hvad vi kan give os i kast med?

2. Hvordan får vi idéen? Hvilke ting bør der fokuseres på under processen?

3. Idéer til et eventuelt navn og/eller udvælgelse heraf?

4. Andet vi bør vide/være opmærksomme på? Eventuelt hvad vi bør lære os selv?

På forhånd: Mange tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:30

Tror hvis jeg var jer ville jeg gå igang med Affiliate Marketing! :)

I kan læse meget mere om affiliate marketing på nettet :)

3. Tjek min signatur :)

4. I bør lære jer selv at programmere. Bare css/html også sæt jer ind i wordpress.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I forhold til jeres vanskeligheder med navn - det er efter min mening ikke specielt vigtigt, lav et navn og kom igang. 

Du nævner at i gerne vil have et navn der ikke binder jer for meget til noget specifikt? Hvis jeg var jer ville jeg passe meget på med at lave alt for meget forskelligt, find ud af hvad i er rigtig gode til og så gør det. 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:42

hvad man synes der kan være sin hobby og er sin leve vej er det som vi iværksættere laver altså det vi brænder for lever  mange af os iværksættere af

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stort set alle succesfyldte projekter starter med ideen, og så finder man ud af at føre den ud i livet bagefter. Det er meget svært den anden vej rundt, fordi der er så stor konkurrence i alle brancher, og det kræver enormt meget surt slid, så man skal BRÆNDE FOR IDEEN OG TRO PÅ DET.
Det får I altså svært ved hvis I bare starter for at starte.

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 22:11

Hej Henrik

Tak for dit svar!

Det er bestemt heller ikke vores intention at starte noget "bare for at starte". Vi arbejder i øjeblikket målrettet og hårdt med idégenereringsprocessen, da vi vil have det helt rigtigt idégrundlag, før vi kaster os ud i noget.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 22:18

mortenbusk:

Vi arbejder i øjeblikket målrettet og hårdt med idégenereringsprocessen

Det er det jeg mener er at starte blot for at starte. At arbejde hårdt med idegenerering tror jeg ikke på,
men held og lykke med projektet.

Det er ligesom med kærlighed, det er ikke noget man bare kan drive op på kommando.
Vær åben for ideer og indtryk, så kommer den helt rigtige ide lige pludselig, og så slår I til i en fart. Men ikke før.

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 22:48

En god måde at arbejde med  idegenerering er at rejse. Det kan jeg helt sikkert anbefale.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 00:33

Henrik Frydenborg Hansen:
Det er det jeg mener er at starte blot for at starte. At arbejde hårdt med idegenerering tror jeg ikke på,
men held og lykke med projektet.

Så kan jeg forstå, at vi er af forskellige opfattelser, hvad det angår, men tak for dit svar.

Interessant idé, Jens. Det vil vi notere.

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 16:21

Hvis der sidder flere derude med vejvisende kommentarer til vores problemstillinger, vil vi hellere end gerne høre mere end det, der hidtil at blevet opridset.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)